به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۰:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۵۴۴۵۴

عاقبت سوءاستفاده‌ از نرم‌افزار جاسوسی

عاقبت سوءاستفاده‌ از نرم‌افزار جاسوسی
گروه بین الملل: ایالات متحده آمریكا از سیاست جدید خود مبنی بر عدم صدور ویزا برای کسانی که از نرم‌افزارهای جاسوسی سوءاستفاده می‌کنند، خبر داد.
این سیاست جدید که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد به وزارت خارجه آمریکا اجازه می‌دهد تا برای افرادی که تصور می‌شود از نرم‌افزارهای جاسوسی سوءاستفاده می‌کنند و همچنین کسانی که زمینه استفاده از این نرم‌افزارها را فراهم می‌آورند، ویزا صادر نکند.
مقامات آمریکا می‌گویند که سیاست جدید بخشی از تلاش گسترده‌تر برای تغییر رفتار دولت‌های خارجی و شرکت‌هایی است که در فعالیت‌های جاسوسی دیجیتال دست دارند.
این شرکت‌ها متهم به ایجاد پلتفرم‌هایی هستند که امکان هک علیه فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران مخالف در کشورهای در حال توسعه را فراهم می‌آورد.
یک مقام ارشد دولت جو بایدن گفت که سیاست جدید همچنین شامل سرمایه‌گذاران و اپراتورهای نرم‌افزارهای جاسوسی تجاری که گمان می‌رود مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، می‌شود.
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، سال گذشته یک فرمان اجرایی را در این ارتباط امضا کرد تا مانع استفاده از ابزارهای جاسوسی دیجیتال در سراسر جهان علیه جامعه مدنی آمریکا و کارکنان دولت این کشور بشود.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها