به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۶ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۵۴۶۹

بازتاب گسترده اقدام تماشاگران ژاپن/عکس

گروه ورزشي: اقدام خودجوش تماشاگران ژاپن در تمیز کردن سکوهای ورزشگاه "آره‌نا پرنامبوکو" پس از شکست برابر ساحل عاج، بازتاب گسترده و مثبتی در رسانه‌های برزیلی و شبکه‌های اجتماعی داشته است.
چند سالی است که اقدام تماشاگران شرق آسیا به خصوص تماشاگران تیم‌های ژاپن و کره جنوبی بعد از اتمام مسابقات تیم‌های ملی خود در ورزشگاه‌ها زبانزد رسانه‌ها شده است. این تماشاگران بارها نشان داده‌اند که صرفنظر از نتیجه مسابقه، مسائل فرهنگی و زیست محیطی برایشان اهمیت بیشتری دارد و به همین خاطر به صورت خودجوش با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، به تمیز کردن جایگاه‌ها و سکوهایی می‌پردازند که از آنجا تیمشان را تشویق کرده‌اند. این اقدام حتی در مسابقات جام جهانی برزیل هم ادامه دار بوده و بازتاب گسترده و مثبتی در رسانه‌های برزیلی و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

تیم ملی فوتبال ژاپن در اولین دیدار خود در مسابقات جام جهانی برزیل بامداد یکشنبه (به وقت تهران) برابر ساحل عاج قرار گرفت و با نتیجه یک به 2 برابر حریف خود تن به شکست داد. با وجود این شکست، تماشاگران ژاپنی بعد از خلوت شدن ورزشگاه و با بر تن کردن کاورهای سفید و در دست گرفتن پلاستیک‌های زباله اقدام به تمیز کردن سکوها و صندلی‌ها، کردند.
 
مرجع : مهر