به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۰۹:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۵۵۱۹۰

زنده شدن یاد داریوش مهرجویی درجشنواره فجر

زنده شدن یاد داریوش مهرجویی درجشنواره فجر
گروه فرهنگی: ، روز جمعه ۲۰ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آخرین روز نمایش فیلم‌های خود را در حالی سپری کرد که یکی از شلوغ‌ترین روزهای جشنواره بود. در این روز فیلم‌های «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی و «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری نمایش داده شدند.

نام زنده‌یاد داریوش مهرجویی بر نهمین روز جشنواره
چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فیلم‌های روز نهم خود را با نام زنده‌یاد داریوش مهرجویی، کارگردان فقید سینمای ایران نمایش داد.

زلزله بم در برج میلاد
«احمد» جدیدترین فیلم امیرعباس ربیعی که پرتره‌ای از شهید احمد کاظمی و ماجرای ساعات اولیه زلزله بم را مدنظر قرار داده بود، اولین فیلم روز نهم جشنواره بود.این فیلم با استقبال اهالی رسانه در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد نمایش داده شد.تینو صالحی و توماج دانش‌بهزادی از بازیگران با سابقه تئاتر که در فیلم «احمد» به ایفای نقش پرداخته‌اند، بعد از نمایش فیلم مورد استقبال اهالی رسانه قرار گرفتند و بازار گفت‌وگو با این بازیگران داغ بود.

تیم ملی فوتبال ایران جو جشنواره را تغییر داد
«پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی که به زنده‌یاد پرویز دهداری سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و همچنین شکل‌گیری تیم جوان ایران در دهه ۶۰ و مسابقه میان تیم‌های ایران و کویت می‌پرداخت، دومین فیلم روز نهم جشنواره بود.این فیلم نیز با استقبال اصحاب رسانه و منتقدان نمایش داده شد.«پرویزخان» توانست در لحظات مختلفی حاضران در سالن را به وجد بیاورد و با تشویق آن‌ها مواجه شود.

ماجرای «غرش شیر» و «پرویزخان» چه بود؟
در نشست رسانه‌ای فیلم «پرویزخان»، طی ۳ پرسشی که از عوامل فیلم شد، نام فیلمنامه «غرش شیر» به میان آمد.این پرسش‌ها به گونه‌ای مطرح شد که گویی «پرویزخان» به نوعی از دل فیلمنامه «غرش شیر» بیرون آمده است اما عوامل فیلم پاسخی به این ۳ پرسش ندادند.

گزارشگر فوتبال در برج میلاد
اسکندر کوتی گزارشگر با سابقه فوتبال ایران از جمله بازیگران فیلم «پرویزخان» بود که در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشت. حضور وی حال و هوایی فوتبالی به فضای رسانه‌ای جشنواره داد و بسیاری از خبرنگاران به مرور خاطرات مشترک فوتبالی خود با کوتی پرداختند.

«شور عاشقی» به سرنوشت «رستاخیز» دچار نمی‌شود
آخرین فیلم نهمین روز جشنواره «شور عاشقی» بود که با موضوعی عاشورایی نمایش داده شد.در نشست رسانه‌ای فیلم، از کارگردان اثر پرسیده شد که آیا نگران این نیست که فیلم «شور عاشقی» به سرنوشت فیلم «رستاخیر» احمدرضا درویش دچار شود اما داریوش یاری به ارائه توضیحاتی پرداخت که حاکی از نگران‌نبودن در این خصوص بود.

درگیری در شب نهم جشنواره فیلم فجر
نهمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ساعات پایانی برگزاری خود شاهد درگیری شدید عوامل یک برنامه زنده تلویزیونی و عوامل سالن مرکز همایش‌های برج میلاد بود که لحظات ناخوشایندی را رقم زد.

غرفه‌ها تخلیه شدند
۹ روز چهل و دومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سپری شد و در ساعات پایانی این روز غرفه‌های رسانه‌های مختلف که طی روزهای جشنواره به پوشش اخبار و اتفاقات این دوره از فیلم فجر پرداخته بودند، تخلیه شدند تا سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد خود را برای مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده کند.
مرجع : مهر
برچسب ها: جشنواره فجر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها