به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۵۷۶۲۱

حملات تازه آمریکا و بریتانیا به حوثی‌ها

حملات تازه آمریکا و بریتانیا به حوثی‌ها
گروه بین الملل: وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که ارتش این کشور و نیروهای بریتانیایی علیه ۱۸ سایت حوثی‌ها در یمن حملات هوایی تازه‌ای انجام داده‌اند که چهارمین عملیات مشترک دو کشور علیه این گروه  است.
پنتاگون می‌گوید که حملات شنبه شب علیه یک تاسیسات ذخیره موشک، پهپاد، سامانه‌های دفاع هوایی، رادارها و یک هلیکوپتر انجام شد.
بریتانیا گفت که هدف این عملیات «تحلیل بیشتر» توانایی‌های حوثی‌ها بود.
در اولین واکنش به این حملات یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که این گروه به حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه خواهد داد.
 سریع گفت حملات این گروه به کشتی‌ها در دریای سرخ تا زمانیکه اسرائیل به غزه حمله می‌کند، ادامه خواهد یافت.
تلویزیون المسیره، کانال اصلی حوثی‌ها، گزارش می‌دهد که آمریکا و بریتانیا در مجموع ۹ حمله هوایی در صنعا، پایتخت، انجام داده‌اند.
این تازه‌ترین واکنش به حملات پیوسته حوثی ها به کشتیرانی تجاری و ناوهای جنگی در دریای سرخ و خلیج عدن است.
پنتاگون در بیانیه‌ای نوشت که «حملات هوایی ضروری و متناسب شنبه علیه ۱۸ هدف حوثی‌ها در هشت مکان در یمن، شامل تاسیسات زیرزمینی انبار سلاح، تاسیسات انبار موشک، سامانه‌های تهاجمی بدون سرنشین هوایی، سامانه‌های دفاع هوایی، رادارها و یک هلیکوپتر انجام شد.»
«این حملات دقیق با هدف مختل کردن و تحلیل بردن توانایی‌هایی که حوثی‌ها از آن برای تهدید تجارت جهانی، شناورهای دریایی و جان ملوانان بی‌گناه در یکی از حساس‌ترین گذرگاه‌های آبی جهان استفاده می‌کنند انجام شد.»
براساس این بیانیه «حوثی‌ها از اواسط ماه نوامبر تاکنون بیش از ۴۵ حمله به کشتی‌های تجاری و نیروهای دریایی انجام داده‌اند که به مثابه تهدیدی برای اقتصاد جهان، و همچنین ثبات و امنیت منطقه است و به واکنشی بین‌المللی نیاز دارد."
این بیانیه می‌افزاید که عملیات تازه «با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند صورت گرفت.»
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، به فاصله کوتاهی بعد از آن گفت که آمریکا «برای دفاع از جان و جریان آزاد تجارت در یکی از مهمترین گذرگاه‌های آبی جهان در انجام سایر اقدامات، طبق نیاز، مکث نخواهد کرد.»گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا، هم گفت که «وظیفه ماست از جان مردم در دریا محافظت کنیم و آزادی کشتیرانی را تامین کنیم.»
«به همین دلیل است که نیروی هوایی بریتانیا در چهارمین موج حملات دقیق علیه اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن شرکت کرد.»
ارتش آمریکا پیشتر  گفت که هفت موشک سیار ضدکشتی حوثی‌ها که آماده شلیک بود را منهدم کرده است.
برچسب ها: یمن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها