به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۵۸۲۳۰

پیروزی بایدن و ترامپ در میشیگان

پیروزی بایدن و ترامپ در میشیگان
گروه بین الملل: انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در ایالت میشیگان برگزارشد و جو بایدن و دونالد ترامپ در این ایالت به پیروزی رسیدند.
جو بایدن تقریبا ۸۰ درصد آرا در این ایالت را به خود اختصاص داده است. آرای «عدم تعهد» در این ایالت با شمارش ۳۰ درصد آرا، در حدود ۱۴.۳ درصد است و تاکنون ده‌ها هزار رای «عدم تعهد» شمرده شده است.
دونالد ترامپ نیز توانست ۶۶ درصد آرا را کسب کند و رقیب او نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، هم ۲۸ درصد آرا را به دست آورد.
نیکی هیلی پس از شکست در ایالت میشیگان به سی‌ان‌ان گفت که از رقابت درونی حزب جمهوری‌خواه کنار نخواهد رفت و تا انتخابات معروف به «سه‌شنبه بزرگ» که پنجم مارس برگزار می‌شود در رقابت باقی خواهد ماند.
انتخابات در ایالت میشیگان به دلیل موقعیت دو حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در این ایالت اهمیت دارد و به عنوان یکی از ایالت‌های اصلی رویارویی دو حزب محسوب می‌شود.
در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ توانست در ایالت میشیگان با اختلاف اندکی بیش از ۱۰ هزار رای هیلاری کلینتون را شکست داد.
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هم جو بایدن توانست با اختلاف ۱۵۰ هزار رای دونالد ترامپ را شکست دهد.
شمار رای دهندگان جامعه شهروندان عرب -آمریکایی‌ها در ایالت میشیگان با اهمیت است و در ماه‌های اخیر فعالان این جامعه با راه اندازی یک کارزار در این ایالت از شهروندان عضو حزب دموکرات خواسته بودند به عنوان رای اعتراضی به رویکرد دولت آمریکا در قبال جنگ غزه به جای رای دادن به جو بایدن، رای «عدم تعهد» بدهند.
سی‌ان‌ان می‌گوید در انتخابات‌های گذشته در حدود ۲۰ هزار رای به عنوان «عدم تعهد» به صندوق رای ریخته شده است.
این در حالی است که هفته‌های اخیر کارزار مخالفان سیاست خارجی آمریکا در قبال غزه از شهروندان خواسته بودند که رای «عدم تعهد» بدهند. با شمارش ۴۰ درصد آرا در میشیگان به بیش از ۵۰ هزار رای رسیده است.
دونالد ترامپ شنبه پنجم اسفند توانست در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی بیش از ۶۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و نیکی هیلی نیز ۳۹ درصد آرا را کسب کرد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها