به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۵۹۰۸۲

افزایش تعداد پزشکان خارجی در آلمان

افزایش تعداد پزشکان خارجی در آلمان
گروه بین الملل: علیرغم این که آلمان در حوزه پزشکی به شدت با کمبود نیروی کار متخصص روبرو است، شمار پزشکان خارجی در این کشور افزایش یافته و در مقایسه با سال ۲۰۱۳ دو برابر شده است.
گروه رسانه‌ای فونکه آلمان  با استناد به آمار انجمن پزشکی این کشور اعلام کرد که " تعداد پزشکان خارجی بدون پاسپورت آلمانی در این کشور، اکنون به بالاترین حد خود رسیده است." نمایندگان گروه‌های پزشکی درباره خطرات این امر از جمله "عدم تسلط پزشکان خارجی به زبان آلمانی" هشدار داده‌اند.
طبق آمارهای انجمن پزشکی آلمان، "در پایان سال گذشته تعداد پزشکان خارجی ۶۳ هزار و ۷۶۳ نفر بود که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۳ (۳۰ هزار نفر) دو برابر شده است. در سال ۱۹۹۳ تعداد پزشکان خارجی مقیم آلمان حدود ده هزار نفر بود."
همچنین بر اساس گزارش این انجمن، اکثر پزشکان بدون پاسپورت آلمانی اهل کشورهای اتحادیه اروپا یا سایر کشورهای اروپایی و همچنین از خاورمیانه هستند. سوریه (۶۱۲۰)، رومانی (۴۶۶۸)، اتریش (۲۹۹۳)، یونان (۲۹۴۳)، روسیه (۲۹۴۱) و ترکیه (۲۶۲۸) از جمله این کشورها هستند.
یورگن هوفارت، مدیر کل انجمن پزشکی ایالت راینلاند-فالتس با تاکید بر مشکلات فزاینده ناشی از عدم تسلط  پزشکان خارجی به زبان آلمانی می‌گوید: «در بسیاری از مواقع مشکلات درک زبان، تهدیدکننده زندگی بیمار است. به عنوان مثال اغلب، اصطلاح درد قفسه سینه توسط پزشک با بروز مشکل در معده اشتباه گرفته شده و باعث می‌شود که او از تشخیص عارضه‌ای مثل حمله قلبی غفلت کند.»
هوفارت معتقد است که چنین مشکلاتی ممکن است حتی بدتر شود، زیرا در سال‌های آینده و به دلیل کمبود پزشک در آلمان "تعداد پزشکان خارجی افزایش خواهد یافت."
به گفته مدیر کل انجمن پزشکی ایالت راینلاند-فالتس: «نیاز به پرسنل پزشکی در آینده، با تعداد فعلی دانشجویان در آلمان قابل رفع نیست ضمن این که سالانه از حدود ۱۱ هزار فارغ‌التحصیل حوزه پزشکی در این کشور، تعداد قابل‌توجهی اصلا وارد بازار کار نمی‌شوند.»



 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها