به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۶۰۱۸
مذاکره‌کننده ارشد دولت خودگردان فلسطین:

حماس دراقدامات تروریستی دست ندارد

گروه بين​الملل: مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، حماس هرگز یک جنبش تروریستی نبوده و نخواهد بود؛ بلکه یک جنبش ملی است که در هیچ اقدام تروریستی دست نداشته و نخواهد داشت.
حماس دراقدامات تروریستی دست ندارد
به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، "صائب عریقات"، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد: حماس در هیچ‌گونه اقدام تروریستی دست نداشته است و حمله به زندان‌ها و مشارکت در عملیات‌های تروریستی در صحرای سیناء یک سری اقدامات فردی است. وی افزود: در گذشته با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در آن هنگام که تصدی پست وزارت دفاع را برعهده داشت، دیداری داشتم و به وی گفتم که افرادی از اتباع مختلف امنیت صحرای سیناء را به بازی گرفته‌اند. عریقات از اقدام دولت بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تبدیل تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادی که قدرت ندارد، انتقاد کرده و افزود: ما پنج سال است که بدون داشتن هیچ قدرت و اختیاری زندگی می‌کنیم و نتانیاهو موفق شد که ما را از اختیارات قانونی و سیاسیمان محروم‌ کند و وی می‌خواهد دولت‌ ما را تنها به یک دولت امنیتی تبدیل کند.

وی افزود: نتانیاهو همچنین سعی دارد که نوار غزه و کرانه‌ی باختری را از هم جدا کند و می‌خواهد ما را به دو نظام جدای از هم تقسیم کند. عریقات با درخواست از تمامی کشورهای عربی برای آن که قدس و فلسطین را به عنوان قربانی به معابد سیاسی تقدیم نکنند، افزود: برادران عرب که نمی‌توانند به ما کمک کنند پس نباید از مسله فلسطین استفاده کنند چرا که بین خدمت به مساله فلسطین و استفاده از آن تفاوت وجود دارد. وی اظهار کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین در صدد است که تعدادی نامه به کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل بفرستد تا کشتارها و جنایات اسرائیل را برای آن‌ها فاش کند. مذاکره‌کننده ارتش تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: ما به مقامات اسرائیل گفتیم اگر می‌خواهید مذاکرات ادامه داشته باشد باید ترسیم نقشه‌ی مرزهای دو کشور را ظرف سه ماه آغاز کنیم و اسرائیل اقدامات خصمانه خود علیه ما را متوقف سازد و به اسارت گرفتن شهروندان فلسطینی پایان دهد و آن‌ها را آزاد کند.
مرجع : ايسنا