به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۶۱۹۵۸

بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال 1403

گروه کسب و کار: طبق تحقیقات انجام شده، تورم در ایران به همراه کسری بودجه و ادامه یافتن کاهش ارزش ریال تا سال های دیگر نیز ادامه دارد و از این رو بهتر است افراد با روش های اصولی سرمایه گذاری آشنا باشند تا بتوانند ارزش دارایی های خود را در طولانی مدت حفظ کنند.
بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال 1403
از جمله بهترین روش های سرمایه گذاری در شرایط تورم میتوان به طلای آب شده، سکه، خرید ملک و سرمایه گذاری در بورس اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی و معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری در سال 1403 بپردازیم تا بتوانید گام اول خود را برای سرمایه گذاری در سال جدید محکم و استوار بردارید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین روش های سرمایه گذاری در سال جدید
سرمایه گذاری در حال حاضر بهترین روش برای حفظ ارزش سرمایه محسوب میشود. در زمان تورم ارزش ریال دچار افت شده و قدرت خرید نیز به همراه آن کاهش میابد. شما میتوانید با یک برنامه ریزی اصولی و مناسب برای سرمایه گذاری در زمان رشد تورم و شرایط اقتصادی سخت کشور، ارزش پول و سرمایه خود را حفظ کنید.
در حال حاضر روش های زیادی وجود دارند که به شما کمک میکنند بتوانید ارزش دارایی ها و سرمایه خود را حفظ کنید. از جمله این بازار ها و روش های سرمایه گذاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
1.    سرمایه گذاری در طلای آب شده
2.    سرمایه گذاری در بورس
3.    سرمایه گذاری در صندوق های طلا
4.    سرمایه گذاری در ارز و دلار
تورم به مرور زمان ارزش دارایی ها و سرمایه ها را کاهش میدهد در نتیجه آن قدرت خرید را نیز پایین میاورد. از این رو بهتر است با بهترین روش های سرمایه گذاری آشنا شوید تا بتوانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کرده و ارزش دارایی و سرمایه خود را در دوران رکود و تورم حفظ کنید.
همچنین قبل از اینکه به سراغ بحث اصلی این مطلب برویم باید اضافه کرد برای اینکه بتوانید درآمد خود را افزایش داده و به همراه آن پس انداز خود را بیشتر کنید، لازم است آموزش هوش مالی را به طور کامل پشت سر بگذارید!

سرمایه گذاری در طلای اب شده
در حال حاضر طلای آب شده به عنوان یکی از بهترین ابزار های سرمایه گذاری در ایران شناخته میشود. شاید جالب باشد اگر بدانید زمانی که ارزش پول کشور دچار افت میشود، قیمت طلای آب شده به دلیل ارزش ثابتی که دارد، افزایش پیدا میکند. طلای آب شده همانطور که از اسمش مشخص است شکلی از طلای خام است که بدون اجرت ساخت معامله میشود و از این رو نقدینگی بسیار بالایی دارد. همچنین از طلای آب شده برای ساخت جواهرات و زیورآلات نیز استفاده میکنند.

سرمایه گذاری روی ارز و دلار
همچنین دلار و ارز های دیگر نیز یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری محسوب میشوند که محبوبیت زیادی دارند و به شما کمک میکنند تا بتوانید ارزش دارایی های خود را در طولانی مدت حفظ کنید.
عوامل مختلفی مثل تنش های سیاسی بین کشور ها، دلالان بازار ارز و ... میتوانند در این بازار تأثیر زیادی داشته باشند و عامل ایجاد نوسانات مختلف در این بازار باشند! از این رو اگر میخواهید ارزی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، باید تمامی جوانب را سنجیده باشید و به طور محتاطانه وارد بازار شوید.
در زمان تورم بازار ارز و دلار یکی از بهترین بازار ها برای سرمایه گذاری محسوب میشود ولی به دلیل اینکه تأثیر منفی بر جامعه دارد، این روش سرمایه گذاری توصیه نمیشود! زیرا خرید و فروش ارز باعث افزایش قیمت ها و در پی آن کاهش قدرت خرید افراد میشود.

images_1711186320_65fea19037354.webp

سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورس
یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری که در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد، سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا است. سکه و طلا از جمله دارایی های با ارزش محسوب میشوند که در زمان تورم قیمت آنها افزایش میابد و در این صورت ارزش سرمایه و دارایی شما حفظ میشود.
ولی سرمایه گذاری و خرید و فروش سکه و طلا در بازار های مالی کار ساده ای نیست و با مشکلات متعددی مثل دزدی، فروش طلای تقلبی و... همراه است. حال در این بین صندوق های طلا کار را برای شما راحت کرده اند تا بتوانید بدون هیچ مشکل و دغدغه ای روی سکه و طلا سرمایه گذاری کرده و در این بازار های مالی سود زیادی به دست بیاورید.
در حال حاضر صندوق های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا در بورس ایجاد شده اند که هر کدام ویژگی ها و مزایای مختص به خود را دارند. از این رو در ادامه برخی از بهترین صندوق های سرمایه گذاری طلا را به شما معرفی میکنیم.
همچنین اگر میخواهید با روش های اصولی سرمایه گذاری در بازار طلا بهتر و بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد میکنیم که حتما در دوره سرمایه گذاری در طلا سایت ذهن بیدار حتما شرکت کنید.

صندوق سرمایه گذاری طلای مفید
صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه و طلای مفید با نماد عیار یکی از بهترین صندوق های قابل معامله ETF کارگزاری مفید محسوب میشود که واحد های سرمایه گذاری آن در بازار بورس کشور معامله و خرید و فروش میشود.
اکثر دارایی های این شرکت در گواهی سپرده کالایی سکه و شمش طلا سرمایه گذاری میشود. از این رو باید گفت که صندوق طلای عیار میتواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری روی طلا باشد.

صندوق طلای زرین آگاه
صندوق طلا زرین آگاه با نماد مثقال فعالیت خود را در تاریخ 08/10/1400 آغاز کرد. شرکت سبدگردان آگاه مسئولیت مدیریت این صندوق سرمایه گذاری را برعهده گرفته است. در طی سال های اخیر، صندوق طلای مثقال توانسته است با مدیریت حرفه ای، سود زیادی از طلا و سکه را برای سرمایه گذاران به دست بیاورد!

صندوق طلای کیان
یکی دیگر از بهترین صندوق های سرمایه گذاری طلا بازار بورس، صندوق طلای کیان است که در بورس با نماد گوهر شناخته میشود. بیشتر دارایی های این صندوق روی طلا 18 عیار و سکه طلا سرمایه گذاری میشوند. شاید جالب باشد اگر بدانید که در طی سال گذشته، سود محاسبه شده از این صندوق سرمایه گذاری طلا حدود 151 درصد بوده است!
در حال حاضر و در تاریخ نگارش این مطلب هر واحد از صندوق طلای کیان حدود 16 هزار تومان محاسبه شده است و افراد میتوانند با هر میزان سرمایه ای، واحد های این صندوق را خریداری کنند. همچنین بیاد اضافه کرد که بخشی از دارایی های این صندوق سرمایه گذاری نیز روی دارایی های مختلفی مثل سپرده های بانکی و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری میشوند.

images_1711186337_65fea1a1c5487.webp

سخن پایانی
به طور کلی باید گفت که طلا به عنوان یکی از فلزات گرن بها و با ارزش شناخته میشود. در طی سال های اخیر نیز بسیاری از افراد برای فرار از شرایط تورمی کشور و حفظ ارزش دارایی های خود، اقدام به سرمایه گذاری و خرید و فروش طلا و سکه کرده اند. البته خرید و فروش سکه و طلا فیزیک معایب و مشکلاتی نیز دارد.
صندوق های سرمایه گذاری طلا برای رفع این مشکلات به وجود آمده اند و ریسک های خرید فیزیکی طلا را تا حد زیادی کاهش داده اند. شما میتوانید به راحتی با سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورس، ارزش دارایی های خود را در طولانی مدت و در شرایط رشد تورم در کشور، حفظ کنید.

سوالات متداول
نوسانات قیمتی صندوق های سرمایه گذاری طلا چقدر است؟
محدوده کلی نوسانات قیمتی صندوق های طلای بورس 10 درصد تعیین شده است.
نحوه پراخت سود صندوق طلا به چه صورت است؟
صندوق های طلا سود به صورت دوره ای پرداخت نمیکنند و سود آنها بر اثر افزایش ارزش واحد های صندوق محاسبه میشود.
 
برچسب ها: طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها