به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۶۵۹۲۰

نیروهای امنیتی هند ۲۹ شورشی  را کشتند

نیروهای امنیتی هند ۲۹ شورشی  را کشتند
گروه بین الملل: نیروهای امنیتی در هند می‌گویند که ۲۹ شورشی مائوئیست را در ایالت چتیسگر کشته‌اند. این رویداد در حالی اتفاق افتاده که تا فردا قرار است انتخابات سرتاسری در هند برگزار شود.
عملیات نیروهای امنیتی در منطقه کانکر در نزدیک بخش «باستار» رخ داده که پایگاه قدرت این شورشیان است.پلیس ایالتی می‌گوید این بیشترین تلفاتی است که در سال‌های اخیر مائوئیست‌ها در یک درگیری متحمل شده‌اند.ایالت چتیسگر برای سال‌ها شاهد شورش مائوئیست‌ها بوده است. مائوئیست‌ها می‌گویند برای احقاق حقوق طبقه فقیر هند مبارزه می‌کنند.
مردم در بخش باستار قرار است روز جمعه (۱۹ آوریل) در اولین روز انتخابات سرتاسری هند پای صندوق‌های رای بروند. رای‌‌گیری در منطقه کانکر اما در ۲۶ آوریل آغاز می‌شود.
نیروهای امنیتی هند می‌گویند که این عملیات  پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور رهبران حزب کمونیست هند (مائوئیست) در کانکر اتفاق افتاد. فعالیت این حزب در هند ممنوع است.
پی ساندراج، بازرس کل پلیس باستار به خبرنگاران گفت که پس از درگیری مسلحانه‌ای که در جریان عملیات جستجو رخ داد، نیروهای امنیتی جسد ۲۹ نفر از شورشیان مائوئیست و یک انبار بزرگ اسلحه را پیدا کردند.مقام‌های نیروی مرزبانی هند می‌گویند که گمان می‌رود دو تن از اعضای ارشد حزب کمونیست هند در میان کشته‌‌شدگان باشند.
آمیت شاه، وزیر کشور هند موفقیت این عملیات را به پرسنل امنیتی تبریک گفت. شاه اوایل این هفته برای کارزار انتخاباتی به ایالت چتیسگر رفته بود. او  گفت که دولت مصمم است این کشور را از وجود «بلای شورشیان مائوئیست» پاک کند.شورش مائوئیست‌ها در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی در ایالت بنگال غربی آغاز شد و از آن زمان به بیش از یک سوم از ۶۰۰ بخش هند گسترش یافته است.در جریان سال‌ها فعالیت این شورشیان که می‌گویند برای دفاع از طبقه فقیر و تاسیس یک کشور کمونیستی می‌جنگند، بیش از ۶ هزار نفر کشته شده‌اند.این شورشیان مناطق وسیعی از چندین ایالت را که از شمال شرق تا مرکز هند امتداد دارد، کنترل می کنند، مناطقی که به عنوان «کریدور قرمز» خوانده می‌شود.
عملیات‌های بزرگ ارتش و پلیس هند در سال‌های اخیر شورشیان را به پایگاه‌های جنگلی‌شان برگردانده و سطح خشونت کاهش یافته است.
اما درگیری بین نیروهای امنیتی و شورشیان همچنان هرازگاهی اتفاق می‌افتد و سالانه تعداد زیادی در آن کشته می‌شوند.
در انتخابات سرتاسری امسال در هند نزدیک به یک میلیارد نفر واجد شرایط رای‌ دادن هستند.
رای‌گیری در سراسر کشور از ۱۹ آوریل آغاز می‌شود و در هفت مرحله طی شش هفته ادامه دارد و در اول ژوئن به پایان می‌رسد. قرار است نتایج این انتخابات هم در ۴ ژوئن اعلام شود. این بزرگترین انتخاباتی است که تاکنون در جهان برگزار شده است.هند ۳.۳ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد و بنابر قوانین انتخاباتی باید یک صندوق رأی در نزدیکی هر محل سکونت وجود داشته باشد. در انتخابات ۲۰۱۹ یک صندوق رأی در یک منطقه جنگلی دورافتاده پارک ملی گیر در گجرات برای یک مرد ساکن آنجا وجود داشت.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر کنونی هند امیدوار است که حزبش (بهاراتیا جاناتا) برای سومین دور متوالی پیروز شود. اما احزاب مخالف می‌گویند پیروزی او به معنای از دست رفتن بسیاری از آزادی‌ها برای هندی‌ها خواهد بود.
برچسب ها: هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها