به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۶۵۹۳۳

ثبت بیشترین میزان بارندگی در امارات

ثبت بیشترین میزان بارندگی در امارات
گروه بین الملل: امارات متحده عربی  درگیر پیامدهای شدیدترین بارندگی خود در ۷۵ سال اخیر بود. در نتیجه این بارندگی‌ها، پروازهای فرودگاه بین‌المللی دوبی، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مختل شد.
خبرگزاری دولتی امارات باران شدید روز سه‌شنبه را «یک رویداد آب‌وهوای تاریخی» نامید که از «از زمان شروع جمع‌آوری داده‌های آب وهوایی در این کشور در سال ۱۹۴۹» تاکنون بی‌سابقه بوده است.موج اخیر بارش باران کشورهای عربستان، بحرین، عمان، و قطر را نیز در برگرفت، اما شدت بارش باران در سراسر امارات شدیدتر بود.
بارش باران در امارات از شامگاه دوشنبه آغاز شد و در طول روز سه شنبه به شدت ادامه یافت.مرکز ملی هواشناسی امارات هم می‌گوید منطقه العین در این کشور طی کمتر از ۲۴ ساعت نزدیک ۲۵۵ میلیمتر بارندگی داشت.طبق این گزارش دوبی، در امارات متحده عربی تا پایان روز سه‌شنبه، شاهد بیش از ۱۴۲ میلی‌متر بارندگی طی ۲۴ ساعت بود.
شماری از پروازها به فرودگاه‌های امارات و به ویژه دوبی لغو شده است. در همین زمینه گزارشها حاکی بود که به دنبال این وضعیت جوی نامساعد شماری از پروازها در سه‌شنبه شب به مقصد دوبی مجبور شدند که مسیر خود را تغییر دهند و در فرودگاه‌های دیگر فرود آیند.تصاویر ویدئویی از سیل در فرودگاه دوبی و بخش‌هایی از این شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
پیش از آغاز این سامانه بارشی، امارات متحده عربی کلیه مدارس را تعطیل اعلام کرد.
مقامات عمان هم اعلام کردند سیل در این کشور دست‌کم ۱۹ کشته برجای گذشت.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها