به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۶۶۵۹۵

از سرگیری حملات به نیروهای  آمریکایی

از سرگیری حملات به نیروهای  آمریکایی
گروه بین الملل: دو منبع امنیتی عراقی و یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که دست‌کم پنج راکت  از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه شلیک شد.
این حمله علیه نیروهای آمریکایی نخستین مورد از نوع خود در چند ماه گذشته است چرا که گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در عراق از اوایل ماه فوریه میلادی حملات خود علیه نیروهای آمریکایی در منطقه را متوقف کرده بودند.
همچنین، این حمله درست یک روز پس از بازگشت محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق از سفر به ایالات متحده صورت گرفت. سودانی در سفر به واشنگتن با جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در کاخ سفید دیدار کرده بود.
در مطلبی در یکی از گروه‌های تلگرامی وابسته به کتائب حزب‌الله آمده است که با توجه به پیشرفت اندک مذاکرات برای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در عراق، گروه‌های مسلح پس از ۳ ماه وقفه تصمیم به از سرگیری حملات خود گرفته‌اند.
صابرین‌نیوز، یکی دیگر از گروه‌های تلگرامی نزدیک به کتائب حزب‌الله، اندکی بعد نوشت که هیچ بیانیه رسمی از سوی این گروه صادر نداشته است.
در همین حال، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که بیش از پنج راکت از عراق به سمت نیروهای ائتلاف در «رميلان» سوریه شلیک شد، اما به پرسنل آمریکایی آسیبی وارد نشده است.این مقام از این حمله به عنوان «یک حمله ناموفق راکتی» یاد کرد، اما هنوز مشخص نیست که آیا منظور این است که راکت‌ها اصلا به پایگاه اصابت نکردند یا اینکه قبل از رسیدن منهدم شده‌اند. همچنین مشخص نیست که آیا این اصلا خود این پایگاه هدف اصلی بوده است یا خیر.
به گفته این مقام، در پی این حمله، یک فروند از هواپیماهای نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه به محل راکت‌انداز در زمار، شهری در مرز با سوریه حمله کرد.
به گفته دو منبع امنیتی و یک افسر ارشد ارتش در عراق،‌ در آن محل یک کامیون کوچک با یک راکت‌انداز مستقر شده بود.یک افسر ارتش گفت: کامیون منهدم شده برای تحقیقات بیشتر توقیف شد و تحقیقات اولیه نیز نشان می‌دهد که در یک حمله هوایی منهدم شده است.
این افسر افزود: «ما در حال مکاتبه با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق هستیم تا اطلاعات این حمله را با ما به به اشتراک بگذارند.»
«گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» که به عنوان یک نهاد رسمی مسئول انتشار اخبار و اطلاعات امنیتی است در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عراقی در نزدیکی مرز سوریه «عملیات جستجو و بازرسی گسترده‌ای» را به دنبال عاملان حمله آغاز کرده‌اند و متعهد شدند که آنها را به دست عدالت بسپارند.این حملات پس از انفجاری مهیب در یک پایگاه نظامی در عراق در اوایل روز شنبه صورت گرفت که موجب کشته شدن یکی از اعضای یک نیروی امنیتی عراقی شد. 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها