به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۶۶۶۳۱
پیش بینی وضعیت قیمت در بازار جهانی طلا

بازار طلا و سکه تهران از قیمت جهانی پیروی می‌کند؟

بازار طلا و سکه تهران از قیمت جهانی پیروی می‌کند؟
گروه اقتصادی:اواخر فروردین سال جاری، قیمت جهانی طلا برای اولین‌بار در تاریخ به ۲۴۰۰ دلار رسید. البته به عقیده فعالان و کارشناسان بازار طلا، با وجود تاثیر سیگنال‌های سیاست‌های داخلی و خارجی بر روند قیمت در بازار فلز زرد گران بها، اما افزایش قابل توجه انس جهانی طلا در فروردین روند بازار را صعودی کرده است.

به گزارش اقتصاد 24،کارشناسان اقتصادی علاوه بر اینکه نیم‌نگاهی به تحولات قیمت اونس جهانی طلا دارند معتقدند برای ماه جاری (اردیبهشت) باید دید دلار به چه سمتی می‌رود و به دنبال آن فهمید بازار طلا و سکه چه روندی پیدا خواهد کرد.
 
پیش بینی وضعیت قیمت در بازار جهانی طلا
در همین رابطه هومن زنگنه کارشناس بازار طلا و ارز در خصوص وضعیت پیش‌رو بازار طلا و سکه گفت: همان‌طور که پیش بینی شده بود در سال جدید میلادی با افزایش نرخ انس جهانی طلا روبرو شدیم؛ در صورتی که سابق بر این برای مدت طولانی قیمت آن زیر ۲ هزار دلار بود.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت طبیعی بود و همانطور که پیش بینی شده بود افزایش نرخ انس جهانی به ترتیب از ۲ هزار و ۱۰۰ دلار و دو هزار و ۳۰۰ دلار عبور کرد. هم‌اکنون قیمت انس جهانی در حدود ۲ هزار و ۳۸۰ هزار دلار است و البته تاکید می‌شود افزایش نرخ طلا و همچنین کاهش قیمت انس جهانی در روز‌های اخیر کاملا طبیعی است.

زنگنه تاکید کرد: در چند نوبت افزایش‌های بالای ۲۰۰ دلاری در نرخ انس جهانی اتفاق افتاد و به همین جهت کاهشی که آن را مشاهده می‌کنیم، کاملا طبیعی است. تاکید می‌شود که با وجود افزایش‌های ۳۰۰ و ۲۶۰ دلاری، این کاهش ۱۲ تا ۱۳ دلاری کاملا بدیهی و طبیعی است.

باید انتظار کاهش قیمت سکه را داشت
وی در خصوص اینکه چرا قیمت در بازار داخل کاهش محسوس نداشت؟ گفت: دلیل این موضوع که با وجود کاهش نرخ انس طلا، قیمت در بازار ایران کاهش پیدا نکرده است به نرخ ارز باز می‌گردد. به همین جهت برای تعیین قیمت طلا در بازار داخلی بیش از نرخ انس جهانی باید به قیمت دلار در بازار آزاد توجه کنیم. در حال حاضر اگر دلار در کانال ۶۵ هزار تومان است باید انتظار کاهش هزار تومانی را داشته باشیم.

این کارشناس بازار طلا و ارز تاکید کرد: تاثیر نرخ دلار بر تعیین قیمت طلا مستقیم است، اما با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و توجه به این موضوع که جمهوری اسلامی ایران جنگ طلب نیست؛ می‌توان به راحتی به نتیجه رسید که قیمت‌های فعلی دلار هیجانی بوده و کاهش خواهد یافت و به تبع آن قیمت طلا نیز کاهشی می‌شود.
 
افزایش قیمتی در بازار جهانی طلا نخواهیم داشت
وی ادامه داد: در صورتی که رژیم صهیونیستی تصمیم به نابود کردن مردم خودش نگرفته باشد، به صورت قطع به یقین با توجه به بازار چین، تا زمان فرارسیدن عید چینی‌ها در چند ماه آینده افزایش قیمتی در بازار جهانی طلا نخواهیم داشت.زنگنه تصریح کرد: در روز‌های آینده در بازار داخلی نیز هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها