به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۶۶۶۳۶

هنگام رزرو ویلا چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

گروه گردشگری: وقتی پای سفر و گشت‌وگذار پیش می‌آید، انتخاب هتل و اقامتگاه مناسب یکی از آن چیزهایی است که مستقیماً در کیفیت سفر تأثیر می‌گذارد. از هتل‌ها گرفته تا ویلاها و اقامتگاه‌های بومگردی، هر اقامتگاه مزایا و معایب خاص خودش را دارد که افراد باید قبل از شروع سفر به‌خوبی آن‌ها را بسنجند.
هنگام رزرو ویلا چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟
در سال‌های اخیر، تقاضا برای رزرو ویلا بیشتر شده است؛ اغلب افراد دوست دارند در سفرهای گروهی و خانوادگی در فضایی بزرگ در کنار یکدیگر باشند و بتوانند در طول سفر در کنار هم وقت بگذرانند. اگر شما نیز قصد دارید در سفر بعدی خود در یک ویلا یا اقامتگاه محلی بمانید، توجه داشته باشید که در هنگام رزرو ویلا باید به چندین نکته دقت کنید، ما نیز در این متن می‌خواهیم برخی از نکات مهم را برایتان یادآوری کنیم تا سفری خوب و به‌یادماندنی را با آسودگی خاطر تجربه کنید.

زمان سفر
به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد در تعطیلات چندروزه مانند عید نوروز، عید فطر و تعطیلات تابستان سفر می‌کنند و سفر در چنین روزهایی طرفداران زیادی دارد. بدین جهت اگر قصد دارید در چنین روزهای شلوغی راهی سفر شوید، باید حتماً از چند روز یا حتی چند هفته زودتر با ثبت‌نام در سایت‌های معتبر هتل و اقامتگاه نسبت به رزرو ویلای موردنظرتان اقدام کنید. توجه داشته باشید که در روزهای شلوغ قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابند.
 
رزرو ویلا از سایت‌های مطمئن
ممکن است برای افراد شرایطی پیش بیاید که هیچ‌گونه آشنایی و آگاهی قبلی نسبت به شهر مقصد نداشته باشند، در این صورت جای نگرانی نیست و فقط کافی است ویلای موردنظرتان را از سایت‌های معتبر و شناخته‌شده رزرو کنید. این سایت‌ها از قبل اعتبار و امنیت اجاره‌دهندگان را می‌سنجند؛ به این طریق هنگام رزرو ویلا با مشکلی مواجه نخواهید شد.
 
انواع ویلا
باتوجه‌به تعداد نفرات و میزان بودجه افراد انواع ویلاها نیز متفاوت هستند. ویلاها در کل به‌صورت شهری، ساحلی، ییلاقی یا روستایی و شهرک‌های ویلایی هستند که در میان آن‌ها ساده‌ترین ویلاها فلت با یک‌طبقه همکف است. سایر ویلاها نیز به‌صورت نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس هستند. هرکدام از این ویلاها مزیت‌های خاص خود را دارند و شما باتوجه‌به شهر مقصد، تعداد هم‌سفران و سایر ترجیحات شخصی خود می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.
 
به‌همراه‌داشتن تجهیزات و وسایل موردنیاز
باتوجه‌به اینکه برخی از ویلاها تجهیزات کامل دارند، اما بازهم در هنگام سفر بهتر است افراد برخی از وسایل موردنیاز و ضروری را همراه خودشان ببرند. ممکن است ویلایی که اجاره کرده‌اید تا مرکز شهر فاصله داشته باشد، بنابراین احتیاط ایجاب می‌کند تا وسایل اولیه سفر را همراه خود داشته باشید. اگر قصد دارید وسایل زیادی را همراه خود ببرید، پیشنهاد می‌کنیم با هواپیما سفر نکنید؛ چراکه مشمول اضافه‌بار خواهید شد. در سفهای گروهی رزرو یک یا چند کوپه‌ی دربست در قطار به شما امکان می‌دهد فضای شخصی زیادی در طول سفر داشته باشید و همچنین با فراغ‌بال وسایلتان را همراه خودتان ببرید. در ضمن با رزرو بلیط قطار از سایت‌های معتبر فروش بلیط مانند https://safarmarket.com/trains در هزینه‌های سفرتان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.
 
امکانات رفاهی ویلا
هر یک از ویلاها امکانات متعددی دارند که هر مسافری باید بر اساس بودجه و علاقه خود نسبت به رزرو ویلا اقدام کند. یکی از نکات قابل‌توجه این است که ویلای موردنظر امکانات اصلی مانند آب، برق، گاز و غیره را حتماً داشته باشد. در شهرهای شمالی تعداد ویلا و ساختمان‌هایی که به اجاره می‌دهند روزبه‌روز زیادتر می‌شود و هرکدام از ویلاها به دلیل رقابت با سایر ویلاها با امکانات به‌روزتری ساخته‌شده و آماده اجاره می‌شوند. برخی از این امکانات تفریحی در این ویلاها عبارت‌اند از استخر، میز بیلیارد، دوبلکس بودن، حمام و جکوزی، اتاق بدنسازی، تجهیزات چیلر، محوطه زیبا با پوشش گیاهی، آلاچیق و سایه‌بان، اینترنت وای‌فای، سیستم صوتی پیشرفته و تلویزیون در ابعاد بزرگ و حیاط‌خلوت و سایر موارد.
 

 
رعایت بهداشت و نظافت
باتوجه‌به اینکه در این ویلاهای اجاره‌ای افراد و گردشگر گوناگون اقامت دارند، به دلیل پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات دیگر بهتر است بهداشت ویلا توجه کافی داشته باشند. برای این کار نیز مالک ویلا باید نسبت به تمیزی آشپزخانه، سرویس بهداشتی، تختخواب و سایر نقاط قبل از اجاره به فرد جدید اقدام کند. در این زمینه فرد مسئول باید با به‌کارگیری کارگران نظافتی بعد از تحویل ویلا تا زمان تحویل آن به افراد جدید بهداشت را تأمین کند. یکی از نکات قابل‌توجه دررابطه‌با حفظ بهداشت در داخل ویلاها سرویس بهداشتی و آشپزخانه با سطل زباله‌های بزرگ و تمیز بودن ملحفه‌ها و پتوها است که نسبت به بقیه موارد اهمیت بالایی دارند.
 
امنیت ویلا
با بیشتر شدن تقاضا برای رزرو ویلا در شهرهای مختلف، فرایند ساخت‌وساز نیز در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است. بهتر است در هنگام رزرو ویلا حتماً به امنیت منطقه و ساختمان توجه بالایی داشته باشید. بر روی دیوارهای ویلاها بهتر است از نرده یا سیم‌خاردار استفاده شود. همچنین نورپردازی در حیاط و اطراف دیوارها و مقابل ساختمان و ورودی جزو نکات مهم در حفظ امنیت ویلا به شمار می‌روند.
 

 
قوانین اجاره ویلا
شرایط همه ویلاها مانند هتل‌ها یکسان نیست، زیرا هتل‌ها از سمت سازمان هتلداری قوانینی دارند و همگی موظف هستند تا این قوانین را رعایت کنند، ولی در مورد ویلاها چنین موردی صدق نمی‌کند. ویلاها همگی شخصی‌ساز هستند و فرد مالک اختیارات آن را برعهده داشته و قوانین وی باید رعایت شود. به‌عنوان‌مثال، زمان تحویل و تخلیه ویلا مانند هتل از یک ساعت خاصی پیروی نمی‌کند. تعداد نفرات در اتاق‌های هتل‌ها استاندارد بوده و فقط بعضی‌اوقات امکان ظرفیت اضافی وجود دارد؛ ولی در اکثر مواقع به همان تعداد باید بسنده کرد. در ویلا باتوجه‌به تعداد اتاق یا اندازه پذیرایی می‌توان تعداد نفرات را کم یا زیاد کرد. همچنین ممکن است برخی از صاحبان ویلاها اجازه بردن حیوانات خانگی را به مسافران ندهند، بنابراین بهتر است این موارد قبل از رزرو ویلا و پرداخت هزینه با صاحب ویلا به توافق رسید.
 
نزدیکی و دسترسی به جاهای گردشگری و تفریحی
همان‌طور که همه افراد دوست دارند در هنگام مسافرت به گشت‌وگذار بروند، بنابراین بهتر است محل اقامت خود را در محلی رزرو کنند تا فاصله اندکی به جاذبه‌های گردشگری داشته باشند یا اینکه از طریق وسیله نقلیه دسترسی آسانی داشته باشند. پس در هنگام اجاره ویلا به نزدیک بودن مکان‌های گردشگری باید توجه کافی کرد تا بعداً دچار مشکل نشد.
 
سخن آخر
همگی می‌دانیم که در رزرو هتل یا ویلای شخصی تفاوت وجود دارد، زیرا همه هتل‌ها از سازمان هتلداری مجوز دارند و تمامی اتفاقات و شرایط بر عهده از هتل است، اما اجاره ویلا یا سوئیت شخصی مستلزم شرایط و قوانینی است که باید بادقت بیشتر قبل از رزرو مطالعه کرد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. در این متن برخی از نکات ضروری در رزرو ویلا ذکر شد که با رعایت این نکات مطمئناً جای خوبی را پیدا خواهید کرد و با خیال راحت سفری خوب و همراه با امنیت و آرامش خواهید داشت.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها