به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب : ۴۶۶۷۶۸

باد پاییزی در خیابان های استانبول

گروه گردشگری: سفر در هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد. هیجان فصل بهار، گرمای دل‌انگیز فصل تابستان، باد پاییزی فصل پاییز و تماشای منظره‌های برفی در زمستان هرکدام شکل سفر را برای ما به‌گونه‌ای متفاوت خواهد کرد. ازآنجایی‌که سفر به استانبول در رده مسافرت‌های پرطرفدار از سوی ایرانی‌ها قرار دارد.
باد پاییزی در خیابان های استانبول
باید به شما بگویم که تماشای آن در فصل پاییزی نه‌تنها جذابیت‌های منحصربه‌فردی را برای شما به همراه دارد که مسافرت ارزان‌قیمتی را هم در پیش روی شما قرار می‌دهد. شما این اتفاق را زمانی مطلع می‌شوید که خرید بلیط استانبول به تهران را به انجام برسانید و به کشور بازگردید. چراکه اگر در فصل بهار و تابستان به استانبول سفرکرده باشید به‌خوبی قیمت‌های که برای شما در فصل پاییز مهیا شده است شمارا هیجان‌زده خواهد کرد. برای کسانی که به دنبال یک مسافرت متفاوت و صدالبته خوش قیمت به استانبول هستند توصیه می‌کنیم در ادامه همراه ما باشند. ما قرار است با شما از سفر به استانبول آن هم در فصل پاییز بگویم پس ما را همراهی کنید.
 سفری متفاوت و رویایی به استانبول را تجربه کنید
برای اینکه زمان برگشت به تهران با خرید بلیط استانبول به تهران خیلی از متحمل شدن هزینه‌های سفر خود آزرده‌خاطر نشوید. بهترین گزینه برای این سفر فصل پاییز است که هم فال و هم تماشا و درعین‌حال ارزان‌قیمت است. در ادامه خواهیم گفت گه چرا پاییز فصل محبوبی برای سفر به استانبول است.

 سفری متفاوت و رویایی به استانبول را تجربه کنید

خداحافظ ترافیک، شلوغی و گرانی شهر
برای کسانی که به دنبال یک گردشگری خاص و درعین‌حال آرامش‌بخش هستند. هیچ انتخابی بهتر است فصل پاییز نیست. چراکه در این فصل این منطقه گردشگری به‌نوعی خالی از گردشگر می‌شود و شما چهره متفاوتی را در شهر می‌توانید شاهد باشید. این اتفاق نه‌تنها در شهر که در هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها هم به نفع شما تمام می‌شود. به این خاطر که برای جذب بیشتر توریست در بین هتل‌ها قیمت شکسته می‌شود و همین اتفاق هم برای سایر مکان‌های گردشگری دنبال می‌شود تا کسادی بازار به‌نوعی جبران شود. شما می‌توانید با قدم زدن روی برگ‌های طلایی شهر که سنگ‌فرش‌ها را پوشانده است از نم باران لذت ببرید و هوای خنکی که نوید فصل زمستان را می‌دهد استشمام کنید. از سوی دیگر در پارک‌ها، پاساژها، بازارها و هر منطقه گردشگری که شما تصورش را کنید خبری از هجوم مردم برای خرید و گردشگری نیست و به‌راحتی می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

فصل جشنواره فصل پاییز
در فصل پاییز شما شاهد مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی و هنری خواهید بود که تنها در این فصل برگزار می‌شود. جشنواره جاز استانبول یکی از این جشنواره‌ها است با ترکیبی از هنرمندان و نوازندگان مشهور جاز جهان این رویداد هنری در پاییز برگراز می شود و شما را حسابی هیجان زده خواهد کرد. لبته جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه استانبول، جشنواره طراحی استانبول و جشنواره تئاتر از سایر مزیت‌های سفر شما در فصل پاییز محسوب می‌شود که خود تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. برای اطلاع از جشنواره های پاییزی کافی است یک سرچ ساده داشته باشید تا اطلاعات بسیار جامعی را به دست آورید.

 خریدهای مقرون‌به‌صرفه خود را در پاییز تجربه کنید
 شاید بعد از خلوت شدن شهر اصلی‌ترین دلیلی که سفر به استانبول در فصل پاییز را به شما برای توصیه می‌کنیم حراج‌های بزرگی است که در استانبول بر پا می‌شود. پاییز با قرار گرفتن بین دو فصل سرد و گرم زمستان و تابستان برای شما این مزیت را به همراه دارد که بتوانید لباس‌های خوش قیمتی را تهیه کنید. به دلیل تمام شدن فصل تابستان خواه‌ناخواه تمام فروشگاه‌ها اجناس این فصل را به حراج می‌گذارند تا بتوانند لباس گرم برای فصل سرما عرضه کنند. پس اگر اهل خرید هستید می‌توانید تجربه متفاوتی را در این فصل به دست آورید از یک‌سو لباس تابستانی ارزان‌قیمت را زیر نظر برندهای مطرح برای سال آینده خود تهیه کنید. از سمت دیگر لباس‌های مد روز برای فصل پاییز زمستان خود خریداری کنید.

باد پاییزی در خیابان های استانبول

به جنگل‌های این قطب گردشگری سری بزنید
 درسته که هیچ فصلی شبیه تابستان و بهار برای اُتراق کردن در دل جنگل خوشایند نیست اما آیا از زیبایی‌های جنگل فاتح چیزی شنیده‌اید؟ یکی از مکان‌های گردشگری مهم که هرچقدر به پاییز نزدیک‌تر می‌شود زیبایی آن‌هم مضاعف‌تر می‌شود. در این جنگل زیبا با اجاره کردن دوچرخه می‌توانید به دوچرخه‌سواری در جاده‌ای مخصوص بپردازید و از خش‌خش برگ‌های پاییزی نهایت لذت را ببرید. در جنگل بلگراد استانبول هم فضایی رویایی و منحصربه‌فرد در فصل پاییز چشم‌انتظار شما است. برای اینکه با خرید بلیط استانبول به تهران از تجربه نکردن سفر به این دو جنگل پشیمان نشوید. بهتر است پیش از حرکت حتماً از جذابیت‌های این دو جنگل کسب اطلاع کنید.

کلام آخر در مورد سفر به استانبول در فصل پاییز
همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید سفر به استانبول در فصل پاییز به دلیل شکسته شدن قیمت‌ها و کاهش توریست در این منطقه گردشگری مسافرت مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید از حضور در جشنواره‌های استانبول تا خرید از حراجی‌ها لذت سفر خود را چندین برابر کنید. ماه اکتبر با میانگین دمایی حدود 16 درجه سانتی‌گراد دارد. همچنین میانگین بارش‌ باران هم مشخص است و همین امر از به هم خوردن برنامه‌ریزی‌های شما در این فصل برای سفر می‌شود. البته اگر می‌خواهید به جنگل‌های این کشور سری بزنید خارج از لطف نیست اگر پیش از برنامه‌ریزی اخبار دقیق آب‌وهوا را بررسی کنید. به‌طورکلی باید بگویم که استانبول در فصل پاییز آب‌وهوای بسیار معتدلی دارد و هیچ‌چیزی سبب نخواهد شد تا شما سفر آزاردهنده ای را تجربه کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها