به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۶۹۳۳

خانه سيمين و جلال موزه مي شود؟

گروه فرهنگ و هنر: خواهرزاده جلال آل‌ احمد می‎گوید پروژه تبدیل خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد به موزه آغاز شده و تجربه خانه‌موزه عزت‌الله انتظامی سبب شده تا مسئولان سنجیده‌تر عمل کنند.
خانه سيمين و جلال موزه مي شود؟
محمدحسین دانایی  خواهرزاده زنده‌یاد جلال آل احمد- درباره فروش خانه سیمین و جلال به شهرداری و تبدیل آن به موزه گفت: کارشناسان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی وابسته به شهرداری تهران که مجری این‌گونه پروژه‎هاست، پس از بازدید از خانه سیمین و جلال و بررسی امکانات و محدودیت‎های آن‌جا و همچنین با توجه به تجربه‌های دیگر کشورها در زمینه ساخت خانه‌موزه در محل زندگی شخصیت‎های فرهنگی، با برخی از بازماندگان زنده‌یادان سیمین دانشور و جلال آل‎احمد هم تماس گرفته‎اند تا با جمع‌آوری اطلاعات لازم در این‌باره، فازمطالعاتی این پروژه را به سامان برسانند.

او همچنین گفت: ظاهراً تجربه احداث خانه‌موزه استاد عزت‎الله انتظامی که به علت نارضایتی و اعتراض ایشان نسبت به چگونگی اجرای پروژه، با حاشیه‌هایی مواجه شده، باعث شده است که مسئولان امر اندیشیده‎تر عمل کنند و در این زمینه گام‎های سنجیده‌تری را بردارند.

دانایی همچنین از احداث سایتی برای پروژه خانه‌موزه جلال و سمین خبر داد و گفت: گویا شهرداری درنظر دارد که سایت مخصوصی را هم در رابطه با این پروژه راه‌اندازی کند، تا بدان وسیله هم اطلاعات و اخبار تازه مربوط به پیشرفت کار را در اختیار افکار عمومی قرار دهد و هم از نظریات و راهنمایی‎های علاقه‌مندان به جلال و سیمین استفاده کند تا پروژه با حداکثر کارآیی و ضریب موفقیت بالا به اجرا درآید.

خواهرزاده جلال آل احمد همچنین تأکید کرد: فاز مطالعاتی پروژه خانه‌موزه جلال و سیمین تا پایان تیرماه جاری تمام خواهد شد و بعد از آن، باید طرح‎های اجرایی تهیه شوند و در مرحله آخر نیز نوبت به عملیات اجرایی خواهد رسید که امیدوارم حداقل تغییرات و حداقل تأخیرات در انجام این پروژه مدنظر باشد.

محمدحسین دانایی در ادامه از تأسیس یک نهاد فرهنگی برای جلال آل احمد و سیمین دانشور خبر داد و گفت: کارهای اداری مربوط به تأسیس یک مؤسسه فرهنگی که مرحله نخست برنامه ماست، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است و به طور هم‌زمان در پی انتخاب ناشر مناسب برای انتشار خاطرات تازه‎یاب مرحوم جلال آل‌ احمد هم هستیم.
مرجع : ايسنا