به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۸۳۲۵
عريقات: ملت فلسطین تسلیم نتانیاهو نخواهد شد

اسرائيل عملیات زمینی در غزه را آغاز کرد

گروه بين الملل: برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات "صخره سخت" نیروهای زمینی اسرائيل در نوار غزه مستقر شدند و نظامیان صهیونیست به ساکنان شمال غزه دستور دادند تا منازلشان را تخلیه کنند.
اسرائيل عملیات زمینی در غزه را آغاز کرد
ارتش اسرائیل به بهانه‌ی انهدام سایت‌های پرتاب موشک حملات زمینی به غزه را آغاز کرده و دستور تخلیه را صادر کرده است. پیش از این، کماندوهای دریایی ارتش صهیونیستی که قصد نفوذ به ساحل منطقه السودانیه در شمال غربی غزه را داشتند، در کمین نیروهای ویژه قسام گرفتار شدند. نیروهای ویژه گردان‌های شهید عزالدین قسام پس از اینکه متوجه شدند، تعدادی از کماندوهای صهیونیستی از طریق دریا به منطقه نفوذ کرده‌اند، کمین کرده و با آنها به شدت درگیر شدند.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات صخره سخت نیروهای اسرائیلی به عملیات زمینی در غزه دست زدند و نیروهای یگان دریایی مغاویر به مجتمعی در شمال غزه حمله کردند. ارتش اسرائیل در عملیاتی نیروهای ویژه به تاسیساتی که از آنجا موشک‌های دوربرد به تل‌آویو شلیک می‌شد، هدف تیراندازی قرار گرفتند که چهار زخمی برجای گذاشت.

عریقات: ملت فلسطین تسلیم نتانیاهو نخواهد شد
مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با  اشاره به این که تجاوز کنونی اسرائیل به نوار غزه برای ضربه زدن به روند آشتی ملی فلسطینی است، تاکید کرد: ملت فسلطین  تسلیم سرکوبگری های اسرائیل نخواهد شد و به مقاومت خود ادامه خواهد داد.  صائب عریقات، درباره اهداف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: کابینه اسرائیل بر اساس اهداف مشخصی  به این حملات ادامه می دهد و این حملات صرف حمله نیست. اسرائیل می خواهد با این حملات آرمان ملت فلسطین و گزینه دو   کشور را از بین ببرد و نوار غزه هیچ ارتباطی با کرانه باختری رود اردن نداشته باشد تا کشور فلسطین تشکیل نشود چرا که   بدون نوار غزه نمی توان از کشور فلسطین سخن گفت.

وی ادامه داد: بنابراین این نگرانی وجود دارد که جنایات و حملات اسرائیل ادامه یابد و تشدید شود.  عریقات در پاسخ به این پرسش که برخی می گویند اسرائیل با این حملات از خود دفاع می کند، بیان داشت: اسرائیل با این  اقدامات، جنایت جنگی مرتکب می شود. این رژیم یک قدرت اشغالگر بوده که نوار غزه و کرانه باختری را اشغال کرده است و  در این اشغالگری بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل مسئولیت هایی دارد و باید از غیر نظامیان دفاع کند نه این  که آنان را به قتل برساند. اسرائیل منازل فلسطینیان را تخریب می کند و با تشدید این حملات می خواهد روند آشتی ملی میان   گروه های فلسطینی را تضعیف کند.
اين در حالي است كه  در جریان حمله اسرائيل به نوار غزه از عصر دوشنبه گذشته تا امروز 163 تن به شهادت رسیده و 1085 تن دیگر زخمی شده‌اند. در همین حال وقتی مردم برای اقامه نماز از خانه‌هایشان  بیرون می‌آمدند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه تیسیر بطش، رئیس پلیس غزه را در نزدیکی مسجدی در منطقه التفاح هدف  قرار دادند که بر اثر این حملات رئیس پلیس غزه به شدت زخمی شد که بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.
مرجع : ايسنا