به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۵۰۰۵۲
تفکیک جنسیتی موجب ناامنی ذهنی می‌شود

چرا برای‌اثبات‌نظر خود از دین هزینه‌می‌کنیم؟

گروه جامعه: یک فعال حوزه زنان با اشاره به تفکیک برخی فعالیت‌های زنان و مردان در شهرداری و ارتباط دادن آن با غیرت دینی اظهار کرد: چرا برای اثبات نظر خود از دین هزینه می‌کنیم؟ این در حالی است که به منظور تفکیک فعالیت‌های شغلی زنان و مردان باید آنرا به غیرت خودمان نسبت دهیم نه دین.
چرا برای‌اثبات‌نظر خود از دین هزینه‌می‌کنیم؟
زهرا نژادبهرام  افزود: تصمیم به جداسازی فعالیت‌های شغلی زنان و مردان بیشتر نوع غیرت مردانه است تا غیرت دینی. به عنوان نمونه در زمان حضرت امام (ره) در دانشگاه‌ها پرده‌ای کشیده شد که بنیانگذار انقلاب اسلامی به صراحت با آن مخالفت کردند. وی با بیان اینکه تفکیک فعالیت‌های شغلی زنان و مردان موجب ترویج نگاه جنسی می‌شود، اظهار کرد: با انجام این کار به هویت فردی و شخصی افراد توجه می‌شود این در حالی است که باید جنسیت افراد مدنظر قرار گیرد و آنان بپذیرند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و باپذیرش این نکته در کنار یکدیگر کار کنند. 

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: تفکیک جنسیتی به طور کلی موجب ناامنی ذهنی در زنان و مردان می‌شود و اعتماد آنها روز به روز نسبت به یکدیگر کاهش می‌یابد. همین امر در زندگی مشترک آنها تاثیر منفی می‌گذارد و آنان همواره در مورد همسر خود احساس نوعی نگرانی می‌کنند چرا که در محل کارش با افرادی از جنس مخالف سر و کار دارد. همین وضعیت موجب ابهام در تداوم زندگی مشترک می‌شود. نژادبهرام در پایان به شهرداری تهران توصیه کرد که این بحث‌ها را کنار بگذارد، چون در شرایطی که نیمی از کسانی که شهرداری تهران باید به آنها خدمت ارائه دهد زنان هستند، پیگیری این موضوعات موجب غفلت از آنان می‌شود.
مرجع : ايسنا