به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۰۱۴۰

محاكمه مديران بهارنيوز، آسمان و پارسينه

گروه سياسي: جلسه دادگاه مديران مسئول بهارنيوز و آسمان امروز در شعبه 79 دادگاه كيفري تهران به رياست قاضي كشكولي و اعضاي هيات منصفه برگزار شد.
محاكمه مديران بهارنيوز، آسمان و پارسينه
به گزارش خبرنگار ما، در ابتداي اين جلسه، رييس دادگاه اعلام كرد با توجه به اعلام گذشت سازمان بهزيستي از شكايت خود عليه خبرگزاري دانشجو (متعلق به بسيج دانشجويي) اين پرونده مختومه و منع تعقيب براي مدير مسئول اين خبرگزاري صادر مي شود.
در دومين پرونده، غلامحسين حيدري وكيل فرزاد جمشيدي مجري سابق صدا و سيما شكايت خود عليه سايت بهارنيوز به اتهام نشر اكاذيب و افترا را مطرح و سپس منصور قنواتي مدير مسئول بهارنيوز به دفاع از خود پرداخت.
پرونده اتهامي روزنامه توقيف شده «آسمان»، سومين پرونده جلسه امروز دادگاه مطبوعاتي بود كه نماينده دادستان شكايت خود عليه اين روزنامه را قرائت كرد. سپس بزرگمهر مدير مسئول آسمان به دفاع از خود پرداخت. بنا به اين گزارش با ختم جلسه امروز، اعضاي هيات منصفه وارد شور شده تا نظر خود در باره پرونده اتهامي اين دو رسانه اصلاح طلب را اعلام كنند.

محاکمه سایت پارسینه با شکایت فرزند شهردار تهران

همچنين امروز جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر سایت پارسینه در شعبه 1057 دادگاه عمومی جزایی (کارکنان دولت) برگزار شد. پرونده این سایت با شکایت فرزند شهردار تهران و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شد. برای بهمن هدایتی مدیر این سایت به دلیل انتشار مطلبی تحت عنوان «بازداشت الیاس قالیباف» پرونده‌ای تشکیل شده بود. صبح امروز هدایتی و وکیل‌مدافع الیاس قالیباف در دادگاه حاضر شدند و به بیان توضیحات در این زمینه پرداختند. پس از اخذ آخرین دفاع از متهم، دادگاه خاتمه یافت و طبق قانون رای این پرونده در مهلت قانونی صادر می‌شود.

گفتني اينكه فقط پرونده هاي اتهامي رسانه‌هايي كه داراي مجوز فعاليت از هيات نظارت بر مطبوعات باشند، با حضور هيات منصفه برگزار مي‌شود.