به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۵۰۸۸۶

آناکارنینا خوانی دسته‌جمعی در فضای مجازی

گروه فرهنگ و هنر: در پروژه‌ای به مدیریت گوگل، 700 کاربر اینترنتی به طور همزمان رمان آنا کارنینا، شاهکار کلاسیک لئو تولستوی را می‌خوانند.
آناکارنینا خوانی دسته‌جمعی در فضای مجازی
کمپانی اینترنتی گوگل پروژه‌ای را طراحی کرده که طی آن 700 کاربر اینترنتی به طور همزمان و آنلاین آنا کارنینای لئو تولستوی را مطالعه می‌کنند. این برنامه 30 ساعته در روزهای سوم و چهارم ماه اکتبر اجرا می‌شود. اعضای این پروژه از شهرهای سراسر جهان، از لس‌آنجلس تا مسکو و سیدنی در آن شرکت کرده‌اند.
پیش‌بینی می‌شود چهره‌های شاخص دنیای علم، اقتصاد، موسیقی و دیگر هنرها با این پروژه همکاری کنند. پوشش زنده مطالعه آنا کارنینا بطور دسته‌جمعی از طریق کتابخانه دولتی روسیه، کتابفروشی ماسکوفسکی و مرکز یادبود یاسنایا پولیانای روسیه ارائه می‌شود. به گزارش راشا اینفوسنتر، رمان آنا کارنینا از معروف‌ترین آثار لئو تولستوی، نویسنده نام‌آور روس محسوب می‌شود. این رمان در آغاز به صورت پاورقی از سال 1875 تا 1877 در نشریه‌ای به چاپ رسید. رمان آنا کارنینا را شاهکار سبک تخیلی واقع‌گرا دانسته‌اند.

لئو تولستوی، نویسنده‌ شاهکارهایی ادبی هم‌چون جنگ و صلح و آنا کارنینا در سال 1928 در روسیه به دنیا آمد. بسیاری او را بزرگ‌ترین رمان‌نویس جهان لقب داده‌اند. وی در سن 82 سالگی بر اثر سرما خوردگی در یک ایستگاه قطار بدرود حیات گفت.
مرجع : ایسنا