به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۳ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۵۱۲۵۵
داعش به مخالفان سوري هم رحم نمي‌كند

داعش دو شهر را از مخالفان سوري گرفت!

گروه بين‌الملل: به گزارش فعالان مخالف دولت سوریه، نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش سابق) کنترل دو شهر و چندین روستا را در استان حلب، در شمال سوریه، در دست گرفته‌اند.
داعش دو شهر را از مخالفان سوري گرفت!
گزارش شده است که کنترل شهر اخترین در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهر حلب و شهر ترکمان‌بارح در نزدیکی مرز با ترکیه، به دست شبه‌نظامیان دولت اسلامی افتاده است. این مناطق تا پیش از این، در اختیار مخالفان بشار اسد، بود. در صورت تایید این گزارش‌ها، گروه داعش توانسته است پیشروی قابل توجهی در سوریه داشته باشد. این گروه هم‌اکنون محدوده جغرافیایی قابل توجهی را در سوریه و عراق در اختیار دارد و رهبرانش، مدعی تشکیل خلافت اسلامی در این محدوده هستند.
 
شبه‌نظامیان داعش (دولت اسلامی)، کنترل تعدادی از روستاها از جمله مسعودیه و دابق را هم از دست مخالفان دولت سوریه خارج کرده‌اند. به گفته خبرنگاران، در صورت تایید این گزارش‌ها، مسیر تامین تدارکات مورد نیاز مخالفان دولت سوریه که در شهر حلب مستقر هستند، می‌تواند به خطر بیفتد. مخالفان بشار اسد، از حدود سه سال پیش در حلب با نیروهای دولتی درگیر بوده‌اند، اما همزمان، پیشروی نیروهای داعش از شمال کشور هم آنها را تحت فشار گذاشته است. 

شبه‌نظامیان دولت اسلامی از سال ۲۰۱۳ میلادی کنترل چندین بخش سوریه را در اختیار گرفته‌اند و از حدود یک ماه پیش و بعد از تصرف یک پایگاه نظامی در شهر رقه، از آنجا به عنوان مرکز خود استفاده کرده‌اند. درگیری مخالفان بشار اسد و نیروهای دولتی از ماه‌های نخست سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد، اما به تدریج به یک جنگ داخلی تبدیل شد. تاکنون دست‌کم ۱۷۰ هزار نفر در درگیری‌های سوریه کشته  و حدود ۹ میلیون نفر که معادل یک‌سوم جمعیت سوریه پیش از آغاز جنگ است، از خانه‌هایشان آواره شده‌اند!
مرجع : بي بي سي