به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۴
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۵۱۵۲۲

«خلیفه» داعش با دهها محافظ انتحاری

گروه بين‌الملل: خبرنگار شبكه العربیه در عراق به نقل از شاهدان محلی در دو شهرک «رواه» و «القائم» گزارش داد که ابو بکر البغدادی «خلیفه» گروه تروریستی داعش، روز جمعه به همراه دهها محافظ انتحاری در غرب استان الانبار ظاهر شد.
«خلیفه» داعش با دهها محافظ انتحاری
بر اساس این گزارش در حدود ۵۰ خودرو حامل جنگجویان و انتحاری های گروه داعش ، البغدادی را همراهی می کردند. این گزارش افزود که «خلیفه» گروه داعش آمده بود تا از جنگجویان خود در دو شهرک راوه و القائم در غرب الانبار دیدار کند. ساکنان این دو شهرک گفته اند که البغدادی احتمالا روز شنبه رهسپار استان الرقه در خاک سوریه شد.

در همين حال، يك سخنگوي ارتش آمریکا به بی‌بی‌سی گفت که برای کمک به نیروهای محلی عراقی در عملیات بازپس‌گیری سد موصل، جنگنده‌های آمریکا مواضع شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' (داعش) را در اطراف این سد بمباران می‌کنند. به گفته ارتش آمریکا این حملات هوایی توسط جنگنده‌های اف-۱۸ و پهپادها از بامداد روز شنبه آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

یک فرمانده ارشد کرد در شمال عراق هم گفت نیروهای پیشمرگ کرد عملیات زمینی برای پس گرفتن سد موصل، بزرگ‌ترین سد عراق از داعش را آغاز کرده‌اند. ژنرال عبدالرحمن کرینی به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای تحت امر او با حمایت جنگنده‌های آمریکایی این عملیات را انجام می‌دهند. سایت خبری تلویزیون کردی رووداو هم از بمباران چهار نقطه در اطراف سد موصل خبر داده و به نقل از یک شاهد گزارش دادکه این بمباران یکی از سنگین ترین حملات هوایی علیه نیروهای 'دولت اسلامی' در هفته اخیر بوده است.