به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۰۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۵۱۶۱۰

رسانه‌ملّی مخاطبانش را از دست داده است

گروه سياسي: رئیس کل دادگستری لرستان معتقد است رسانه ملّی در کیفی‎سازی برنامه‎ها عملکرد مطلوبی ندشته است.
به گزارش ایسنا، جعفر بدری در جلسه‎ای با حضور خبرنگاران گفت: رسانه ملّی در عرصه کیفیت برنامه‎سازی چندان موفق عمل نکرده و حتی برنامه‎های سیاسی و خبری آن نیز به مشکل یکنواختی دچار شده است. وی ادامه‌داد: مخاطب‎شناسی که امروز بحث جدی در رسانه‎هاست از سوی مسئولان برنامه‎های تلویزیونی جدی گرفته نمی‎شود و همچنین در عرصه کیفیتی و شکل‎دهی نیازهای بینندگان تلاش جدی صورت نگرفته است.

بدری افزود: در شکل و محتوای برنامه‎های تلویزیونی ملّی تغییرات چندانی به‎وجود نیامده و حتی نوع اجرای برنامه‎های خبری و سیاسی آن به همان شیوه‎های گذشته صورت می‎گیرد و این در صورتی است که بودجه‎های کلانی در اختیار رادیو و تلویزیون قرار گرفته اما صداوسیما به دلایل مختلف نتوانسته در جذب مخاطب موفق باشد.

رئیس شورای قضایی استان لرستان تصریح‌کرد: اکنون در شرایطی که کانال‎های ماهواره‎ای بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و فرهنگی امکان حضور در همه نقاط جغرافیایی را پیدا کرده‎اند، متأسفانه صدا و سیما در عرصه کیفیت‎بخشی و شکل‎دهی نیازهای بینندگان تلاش جدی به عمل نیاورده است.

وی با اشاره به رسالت رسانه‎ها خاطرنشان کرد: از میان رسانه‎ها، تلویزیون می‎تواند نقش مهمی را در سمت و سو دادن ذهن و نقش‎آفرینی و آگاهی‎بخشی برای مخاطبان ایفا کند، در طول دهه گذشته به دلیل تسامح مدیران و اداره‎کنندگان رسانه ملی، بازار خرید و فروش دستگاه‎های گیرنده ماهواره‎ای به شدت رونق گرفته و رسانه ملی مخاطبان خود را از دست داده و رفتارهای نسل جدید تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته است.