به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۵۱۷۲۴

افکار عمومی خواستار شنیدن نام نمایندگان «بورسیه شده» است

گروه سياسي: نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه مقطع کنونی زمان مناسبی برای استیضاح هیچ وزیری نیست می‌گوید: «مجلس نباید در روز برگزاری نشست استیضاح وزیر علوم به این مساله سیاسی نگاه کند. در واقع نمایندگان نباید به این توجه کنند که چون آقای فرجی‌دانا از نظر جناحی همسو با آنان نیست رای مثبت به استیضاح وزیر علوم بدهند.»
افکار عمومی خواستار شنیدن نام نمایندگان «بورسیه شده» است
حسین دهدشتی در گفتگو با سايت تدبير افزود: «از زمانی که بحث استیضاح وزیر علوم مطرح شده نشست‌های مشترکی میان وزارت علوم و نمایندگان خواستار استیضاح برگزار شده است. که البته آقای فرجی‌دانا تاکنون پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به بیشتر ابهام‌های نمایندگان داده است.»

او ادامه داد: «به طور قطع تصمیم نمایندگان در روز استیضاح وزیر علوم بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. ابهام‌های از سوی برخی نمایندگان مطرح شده است. بنابراین هر دو طرف حرف‌هایی برای گفتن دارند و بیش از آنکه تصمیم نمایندگان برای رای یا عدم رای به استیضاح مهم باشد دفاعیات وزیر علوم مهم است و می‌تواند تاثیر زیادی هم بر افکار عمومی و هم نمایندگان داشته باشد.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نهم همچنین اظهار امیدواری کرد که «استیضاح رضا فرجی‌دانا رای نمی‌آورد.» دهدشتی گفت: «افکار عمومی خواهان این هستند که نام تمام نمایندگان و مسئولانی که به طور غیرقانونی بورسیه شدند اعلام شود بنابراین قاعدتا این موضوع باید در صحن مجلس مطرح شود. از سوی دیگر موضوع بورسیه غیرقانونی سه هزار نفر یکی از بندهای مهم استیضاح کنندگان است و وزیر علوم نیز به طور قطع پاسخ‌های قانع کننده‌ای برای این ابهام‌ها خواهد داشت.»