به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۵۱۹۲۸

سقوط کارگر ساختمانی در چاهک آسانسور

گروه حوادث: کارگر 45 ساله‌ای در چاهک آسانسور یک ساختمان نیمه کاره 7 طبقه سقوط کرد.
سقوط کارگر ساختمانی در چاهک آسانسور
«حبیب حسینقلی‌زاده»، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: این حادثه ساعت 9:23 صبح امروز(چهارشنبه 29 مردادماه) به سامانه‌ی 115 استان گزارش شد و طی آن آمبولانس پایگاه 203 تبریز به خیابان ولیعصر تبریز اعزام شدند. وی گفت: پس از عملیات رهاسازی این کارگر توسط عوامل آتش‌نشانی حاضر در صحنه، تکنسین‌های اورژانس این مصدوم را با علائم تنفسی و قلبی و انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل کردند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: هم‌اکنون وضعیت عمومی این کارگر چندان رضایت‌بخش نیست و در بیمارستان امام رضای تحت عمل جراحی قرار گرفته است.  مشخص نیست ضعف رعایت نکات ایمنی، بی‌احتیاطی کارگران و یا ضعف آموزش، به بروز این حوادث تلخ منجر می‌شود. به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور در 10 سال گذشته(1383 تا 1392) 12 هزار و 437 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمارهای موجود به طور معمول مرگ‌های ناشی از حوادث کار بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد، طوری‌که تنها در تابستان دو سال پیش بترتیب 568 (سال 1392) و 491 (1391) مورد مرگ در تابستان رخ داده است. هم‌چنین سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن بترتیب مهم‌ترین علل مرگ براثر حوادث کار هستند.

پار سال، 1994 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با شمار تلفات حوادث کار 1796، 11 درصد افزایش یافته است. در حوادث کار پارسال، 965 نفر بعلت سقوط از بلندی جان خود را از دست دادند، پس از آن برخورد جسم سخت با 371 مورد و برق‌گرفتگی با 303 مورد در رتبه‌های بعدی علل مرگ حین کار هستند.
مرجع : ایسنا