به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۱:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۵۳۲۵۶

فون تریر سریال تلویزیونی می‌سازد

گروه فرهنگ و هنر: لارس فون تریر، کارگردان صاحب‌سبک و پرحاشیه دانمارکی قصد دارد در پروژه جدید خود یک سریال تلویزیونی به زبان انگلیسی بسازد.
فون تریر سریال تلویزیونی می‌سازد
فون‌ تریر، کارگردان برنده نخل طلا و خالق فیلم‌هایی چون ضد مسیح و رقصنده در تاریکی پس از گذشت 20 سال از ساخت سریال تحسین شده قلمرو در دانمارک، دوباره به عرصه ساخت سریال تلویزیونی قدم می‌گذارد. سریال جدید تلویزیونی فون تریر که خانه‌ای که جک ساخت نام دارد، به زبان انگلیسی خواهد بود و پیتر آلبک یانسن، تهیه‌کننده ساخته‌های فون تریر آن را سریالی بی‌سابقه توصیف کرده که نمونه‌ای از آن را قبلا ندیده‌اید و در آینده نیز نخواهید دید.

فون تریر قصد دارد نگارش فیلمنامه این سریال تلویزیونی را از پائیز آغاز کند و مراحل فیلمبرداری نیز در سال 2016 آغاز می‌شود. خبر ساخت سریال تلویزیونی به کارگردانی فون تریر در نشست خبری نمایش جدیدترین ساخته این کارگردان دانمارکی در جشنواره ونیز مطرح شد. فون تریر طی چندین دهه حضور در سینمای جهان افتخارات متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایزه‌ سزار بهترین فیلم خارجی برای شکستن امواج، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا برای داگویل، دو جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی فیلم اروپا، جایزه بهترین فیلم اروپایی از گویا اسپانیا برای رقصنده در تاریکی، بهترین کارگردانی جشنواره کارلووی واری و اسب برنزی جشنواره استکهلم اشاره کرد.

در سال 2011 و در شصت‌وچهارمین دوره جشنواره کن، لارس فون تریر با فیلم مالیخولیا جنجال زیادی در جشنواره به راه انداخت و با اظهاراتی که در حمایت از نازی و هیتلر داشت، مورد انتقاد شدید منتقدین قرار گرفت؛ تا جاییکه مسئولان جشنواره کن با چهره نامطلوب خواندن فون تریر، وی را مجبور به ترک کاخ جشنواره کن کردند.
مرجع : ایسنا