به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۵۴۱۵۸
با 3 نقره و 2 برنز

نايب‌قهرماني تيم‌ملي‌كشتي‌ايران در جهان

گروه ورزشي: آزادکار وزن 65 کيلوگرم کشورمان عنوان نايب قهرماني جهان را از آن خود خورد.
نايب‌قهرماني تيم‌ملي‌كشتي‌ايران در جهان
آزادکار وزن 65 کیلوگرم کشورمان در مرحله فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر حریف روس خود شکست خورد تا تیم ایران در حسرت طلای این مسابقات باقی بماند. سیداحمد محمدی در دور اول به مصاف ماکسیمیلیان اوسرلیتنر از اتریش رفت و در نهایت با نتیجه 10 بر صفر این حریف را برد تا راهی مرحله دوم شود. وی در دور دوم با گئورگی بوچور از رومانی دیدار کرد و در نهایت با نتیجه 7 بر صفر حریف خود را شکست داد و به دور سوم پیکارهای جهانی رسید.

دارنده مدال طلای آسیا در دور سوم به مصاف ساوا از مولداوی رفت و در نهایت با نتیجه 14 بر 11 برابر این حریف به پیروزی رسید. محمدی در تایم اول 9 بر 2 عقب بود. وی در مرحله نیمه نهایی با کایا از ترکیه روبه‌رو شد، کایا موفق پیش از این مسلم‌اف آذری را در کمتر از 2 دقیقه 10 بر صفر شکست داده بود. در این کشتی محمدی برابر کایا با نتیجه 17 بر 10 (ضربه فنی) به پیروزی رسید تا دومین فینالیست تیم ایران در روز دوم باشد.

محمدی در فینال مسابقات به مصاف رومانوف از روسیه رفت و در پایان او نیز مانند اسماعیل‌پور و قاسمی باخت. وی با ضربه فنی شکست خورد. تیم ایران در مسابقات قهرمانی جهان پیش از این 2 مدال نقره توسط مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی و 2 برنز توسط حسن رحیمی و محمدحسین محمدیان بدست آورد.

مسعود اسماعیل‌پور آزادکار وزن 61 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل حاجی علی‌اف از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با حساب 12 بر 7 شکست خورد تا دومین مدال نقره ایران را کسب کند و تیم آزاد همچنان در حسرت طلا بماند. اسماعیل‌پور پیش از رسیدن به فینال در رقابت‌های صبح امروز در دور اول حریفانی از اسلواکی و مغلوستان را شکست داد، در دور سوم یک کشتی برتر دوبوف از بلغارستان را 12 – 1 شکست داد و در نیمه نهایی نیز در یک کشتی یک طرفه و مهیج، سانا از قزاقستان را 10 بر صفر مغلوب خود ساخت.
مدال برنز این وزن به کشتی‌گیران مغولستان و کوبا رسید.