به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۵۴۳۶۰
هاگل: ارتش آمریکا آماده حمله است

استقبال ائتلاف‌مخالفان‌‌سوریه از طرح‌ اوباما

گروه بين‌الملل: مخالفان سوری امروز (پنجشنبه) ضمن استقبال از دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به مواضع داعش در داخل سوریه گفتند: این گروه آماده است و تمایل دارد تا با جامعه بین المللی برای شکست این افراط گرایان همکاری کند.
استقبال ائتلاف‌مخالفان‌‌سوریه از طرح‌ اوباما
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ائتلاف مخالفان سوریه گفت: مبارزه با داعش تنها کافی نیست و باید دولت دمشق سرنگون شده و بشار اسد فورا برکنار شود. هادی البحره، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت: ائتلاف سوریه آماده است و قصد دارد با جامعه بین المللی نه تنها در مبارزه با داعش بلکه در سرنگونی حکومت بشار اسد نیز همکاری کند.

وی گفت: مخالفان سوری نیازمند حمایت هستند تا بتوانند یک نیروی مجهز برای مبارزه با شبه نظامیان داعش تشکیل دهند. امروز ما یک گام به دستیابی به این هدف نزدیک تر شده‌ایم. به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت خود از طرح باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حملات هوایی در سوریه برای مقابله با داعش تاکید کرد: سوریه نیازمند تلاش‌های بیشتر است.

هاگل: ارتش آمریکا برای انجام دستورات اوباما علیه داعش آماده است

به دنبال بیانیه رئیس جمهوری آمریکا در مورد توسعه ماموریت نظامی این کشور علیه شبه نظامیان داعش، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد: ارتش آمریکا آماده است تا این ماموریت را انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، چاک هاگل، به دنبال سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در بیانیه‌ای گفت: مردان و زنان نیروهای مسلح آمریکا آماده‌اند تا دستورات فرمانده کل قوا را انجام داده و با همکاران خود در دولت و همچنین دوستان و متحدانمان در سراسر جهان برای انجام این ماموریت همکاری کنند. اقدام ارتش آمریکا برای از بین بردن شبه نظامیان داعش به تنهایی کافی نیست و رهبران عراق نیز باید به صورت جامع کشور را اداره کنند.

جان کربی، وزیر مطبوعات پنتاگون گفت: 475 نیروی نظامی دیگر در هفته‌های آتی به عراق اعزام می‌شوند. از این تعداد 150 تن به نیروهای امنیتی عراق مشاوره داده و به آنها کمک می‌کنند، 125 تن پروازهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی انجام می‌دهند و 200 تن از آنها فعالیت‌های ارتش آمریکا در عراق را هماهنگ می‌کنند.

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا گفت: ارتش این کشور آماده است تا اقدام مستقیم علیه مواضع داعش در سوریه را انجام دهد. تصمیمات درباره اینکه چه موقع این اقدامات انجام شود در یک زمان سنجیده و مناسب اتخاذ خواهد شد چرا که ما به پیگیری استراتژی جامع خود علیه تروریست‌های داعش ادامه می‌دهیم. آمریکا تاکنون بیش از 150 حمله هوایی علیه اهداف داعش در عراق را صورت داده است.