به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۵۵۳۵۰

چراغ راهنمایی که برای عابران می‌رقصد!

گروه فناوری: شرکت تولیدکننده خودروی Smart یک چراغ راهنمای آزمایشی طراحی کرده تا عابران پیاده را جهت منتظرماندن تا زمان ظاهرشدن آدمک سبز چراغ راهنما سرگرم کند.
چراغ راهنمایی که برای عابران می‌رقصد!
عابران پیاده اغلب مرد قرمزرنگ موجود روی چراغ‌های راهنمایی عابر پیاده را نمی‌بینند و به دنبال آن هستند که هر چه زودتر از خیابان رد شوند که این امر منجر به بروز تصادفاتی می‌شود. چراغ راهنمایی رقصان جدید برای جلب توجه افراد منتظر عبور از عرض خیابان در لیسبون پرتغال طراحی شده که در آن، یک آدمک قرمزرنگ به همراه موسیقی حرکات موزون انجام می‌دهد.

در آزمایش‌های انجام‌شده، افراد می‌توانستند وارد گیشه‌ای در نزدیکی چراغ شوند و یک موسیقی را انتخاب کنند. زمانی که ترافیک شروع می‌شد، موسیقی نیز آغاز می‌شد و به فرد موجود در گیشه دستور داده می‌شد که حرکات موزون انجام دهد. سپس ویدویی حرکات موزون وی را در زمان واقعی برای چراغ‌های عابر پیاده آرایش می‌کرد و آدمک قرمزرنگ رقصان نشان می‌داد که عابران باید منتظر بمانند.

این آدمک به عنوان ابزاری برای سرگرم‌ نگه‌داشتن عابران پیاده به هنگام انتظار جهت عبور از عرض خیابان عمل می‌کند. شهروندان می‌توانند با امکانات ارائه‌شده در این فناوری حرکات موزون انجام دهند و امکان مشارکت در این پروژه را داشته باشند. شرکت Smart مدعی است چراغ راهنمایی رقصان موجب شده در مقایسه با قبل، 81 درصد عابران بیشتری بایستند و در انتظار چراغ سبز بمانند.
مرجع : ایسنا