به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۵۶۲۰۸
دریافت کارمزد خلاف اهداف دولت الکترونیک است؛

اصناف مخالف دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها

گروه اقتصادی: رییس اتاق اصناف اهواز با اشاره به این‌که اخیرا مطرح شده که از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت خواهد شد، گفت: اصناف مخالف هرگونه تحمیل هزینه به خود به ویژه در زمینه کارت‌خوان‌ها هستند.
اصناف مخالف دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها
سعید ممبینی گفت: در حال حاضر اکثر اصناف و کسبه مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان هستند که در صورت اعمال هزینه یا کارمزد، این اصناف اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های خود را تحویل می‌دهند. وی افزود: این دستگاه‌ها با هدف کاهش رد و بدل کردن اسکناس و در راستای اجرای دولت و تجارت الکترونیک وارد چرخه کار شد اما در حال حاضر دریافت کارمزد، خلاف اهداف دولت الکترونیک و اهداف مربوطه است.

ممبینی تصریح‌ کرد: با ورود این دستگاه‌ها هم اصناف و هم مصرف‌کنندگان به استفاده از آن‌ها عادت کرده‌اند و این روش، روش مناسبی نیست که ابتدا دولت و بانک مرکزی مردم و اصناف را به استفاده از دستگاه‌ها تشویق کند و هم‌اکنون بابت آن هزینه بگیرند. وی گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش معاملات اسکناس و نقدی وظیفه بانک مرکزی است و نباید در جهت انجام این وظیفه، مردم یا اصناف هزینه‌ای بپردازند. ممبینی گفت: قطعا اعمال هرگونه هزینه از این دستگاه‌ها به اصناف، میزان به‌کارگیری و استفاده را کاهش خواهد داد و تمایل به استفاده از آن‌ها کم می‌شود.
مرجع : ایسنا