به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۵۶۲۳۲
آرمان در یک نگاه

زیباکلام: با بی.آر.تی‌ اینور آنور می‌ روم

گروه سیاسی: روسیه: 95 درصد مسایل هسته‌ای ایران حل شد و مسوولیت خاتمه جنگ و گم شدن نوار حرف‌های هاشمی سرخط خبرهای روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه است.
زیباکلام: با بی.آر.تی‌ اینور آنور می‌ روم
این روزنامه تیتر یک را به عنوان روسیه: 95 درصد مسایل هسته‌ای ایران حل شد، اختصاص داد و نوشت: حال پس از 7 دور مذاکرات در وین و نیویورک و در حالی که مذاکرات 10روزه به فرجام مشخصی رهنمون نشد، بازهم به نظر می‌رسد فارغ از ویترین بیرونی، با توجه به روند تحولات و مطالبات شفاف شده طرفین، رسیدن به توافق جامع بیش و پیش از هر زمانی در دسترس باشد. این نکته‌ای است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز بدان اشاراتی داشته و در گفت وگو با نشریه بلومبرگ، گفت: مذاکرات هسته‌ای با ایران در مسیر درستی در حال انجام است و توافق درباره 95 درصد از مسایل حاصل شده است. حال نکته آنجاست که این 95 درصد لاوروف همانند 98 درصد عراقچی در نهایت به توافق 100درصدی خواهد انجامید. این مشکلات 5 درصدی شامل بر چه مواردی بوده و آیا می‌توان از این درصد اندک اما حساس گذر کرد؟

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان مسوولیت خاتمه جنگ و گم شدن نوار حرف‌های هاشمی، نوشت: آیت ا... هاشمی در مصاحبه‌ای صریح به بیان ناگفته‌هایی از 8 سال دفاع مقدس پرداخت. وی در پاسخ به سوال نقش شوروی و آمریکا در وقوع جنگ؟ گفت: این موضوع فقط مختص به غربی‌ها نبود و شرقی‌ها هم در متن افکارشان قبول نداشتند که یک حکومت اسلامی در کنارشان تشکیل شود. چون مبنای ایدئولوژی آنها الحاد بود. اصلا زمینه فکری آنها الحادی است. هم افکار مارکسیستی را تبلیغ کرده بودند و هم ساختارشان الحادی بود. به علاوه در داخل خود شوروی حدود 100 میلیون مسلمان بود که پیروزی انقلاب می‌توانست برای آنها سازندگی داشته باشد. همه این مسلمانان در همسایگی ما، در آذربایجان، ترکمنستان، قفقاز و آسیای میانه و دیگر جمهوری‌های شوروی بودند.

این روزنامه با انتخاب عنوان دوست ندارم به اوین بروم، نوشت: استاد دانشگاه تهران گفت: من اصلا یک قهرمان نیستم. من یک آدم کاملا معمولی هستم که با بی آرتی‌های آقای قالیباف اینور آنور می‌روم. صادق زیباکلام تاکید کرد: من به هیچ وجه دوست ندارم به اوین بروم. وی افزود: من در دادگاه اول به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به یک سال حبس محکوم شدم و به اتهام توهین به قوه قضاییه هم به 6 ماه و جمعا 18ماه که اعتراض کردم و پرونده‌ام رفته به شعبه 36 تجدیدنظر. زیباکلام اظهار کرد: من تدریس را هم ذیل نوشتنم می‌آورم؛ یعنی اصل برایم نوشتن است. چون از طریق نوشتن دارم افکار و عقایدم را با مخاطبینم در میان می‌گذارم. خب تدریس هم همین کار را می‌کند.

مجلس جای عربده کشیدن نیست، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. حمید رسایی خارج از موضوع صحن، خطاب به محمدحسن ابوترابی فرد، رییس جلسه علنی گفت: ای کاش امروز آقای لاریجانی رییس جلسه بود. من از سکوت شما تعجب کردم و از آقای لاریجانی تشکر می‌کنم که دیروز موضع گیری خوب و محکمی در مقابل توهین نخست وزیر بی ادب انگلیس کردند. با توجه به اینکه مواضع آقای لاریجانی در سیاست خارجی مواضع خوبی است، اگر امروز ایشان در مجلس بود حتما صحبت می‌کرد؛ چرا حضرتعالی سکوت کردید درحالی که رییس جلسه باید به نمایندگی از مجلس صحبت کند؟. ابوترابی فرد، رییس جلسه روز گذشته مجلس در پاسخ به تمامی این فضاسازی‌ها بعد از قطع میکروفن رسایی و ممانعت از ادامه سخنرانی وی در پاسخ به آن بگوید: مجلس جای عربده کشی نیست.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع جزییات تیراندازی میدان پالیزی، نوشت: شنیده شد که شامگاه دیروز تیراندازی در حوالی میدان پالیزی یک کشته برجا گذاشت. این حادثه ترافیک سنگینی در منطقه ایجاد کرد. ماموران کلانتری 104 عباس آباد به یک مظنون به زورگیری مشکوک شده و به او دستور ایست دادند. فرد مظنون بدون توجه به اخطار پلیس از محل گریخت که در جریان عملیات تعقیب و گریز ماموران با شلیک تیر اخطار از مظنون خواستند توقف کند. سرانجام در میدان پالیزی ماموران مجبور به شلیک به سوی مظنون به زورگیری شدند که باعث مرگ او شد.