به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۵۶۹۵۳
از تبلیغ حجاب افراطی بايد خودداری شود

خشونت‌طلبی چهره اسلام را تخریب کرده است

گروه سياسي: دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که اعمال خشونت توسط گروه‌های وابسته به طالبان و القاعده در جهان اسلامی واقعیتی غیر قابل انکار است، اظهار کرد: باید علما و روشنفکران مسلمان به دنبال ارائه چهره رحمانی از اسلام باشند.
خشونت‌طلبی چهره اسلام را تخریب کرده است
حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که خشونت طلبی گروه‌های تروریستی چهره اسلام را تخریب کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون شاهدیم در رسانه‌های غربی این خشونت‌ها به نام اسلام نمایش داده می‌شود. وي افزود: سال‌هاست که سیاست‌ ایران هراسی و اسلام هراسی توسط دشمنان ترویج می‌شود که اجرای این سیاست‌ها ریشه در برخی اقدامات خودمان دارد. به طور مثال در ابتدای انقلاب شعار صدور انقلاب مطرح شد و کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که ایران به دنبال اعزام گروه‌های پارتیزانی است در حالی که معنای صدور انقلاب، صدور پیام انقلاب بود اما عده‌ای به دنبال اعزام سلاح یا نیرو به کشورهای دیگر بودند. اظهارات و اقدامات دولت نهم و دهم نیز این سیاست‌ها را تشدید کرد. به طور مثال بحث نابود کردن اسرائیل موجب ایران هراسی شد همچنین اظهارات برخی فرماندهان نظامی که نسنجیده و بدون هماهنگی بود، موجب ایجاد نگرانی در میان این کشورها شد. همچنین مطرح شدن ایجاد مثلث جهان شیعه نیز موجب نگرانی کشورهای عربی و ایجاد شیعه هراسی شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به نمایش بانوان باحجابی غیرمتعارف و افراطی در صداوسیما، اظهار کرد: شاید نشان دادن چنین پوشش‌هایی که شبیه پوشش زنان وابسته به گروه‌های تروریستی است، موجب ایجاد ایران هراسی یا اسلام هراسی باشد شاید هم نمایش چنین پوشش‌هایی موجب ایجاد اسلام هراسی نشود اما تهیه‌کنندگان چنین برنامه‌هایی باید به آثار این برنامه‌ها توجه داشته باشند زیرا نشان دادن این نوع حجاب تأثیر منفی در مسأله حجاب دارد.

رهامی همچنین خاطرنشان کرد: مردم به دنبال میانه‌روی بوده و زندگی و پوشش میانه‌ای را انتخاب کرده‌اند. نشان دادن چنین پوشش‌هایی و الگو کردن آنها مناسب نیست، زیرا بانوان ما در جامعه فعال بوده و به دنبال این هستند که با حفظ حرمت و حیثیت خود آزادی عمل هم داشته باشند. ما باید معیارهای اسلامی را درباره حجاب ترویج کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم در حوزه حجاب از افراط دوری کنیم، گفت: در کشورهایی مثل ترکیه، مالزی یا اندونزی بانوان حجاب و پوشش دینی داشته اما لباس مشکی نمی‌پوشند، زیرا در اسلام رنگ مشکی برای پوشش کراهت دارد. بانوان این کشورها آزادانه در جوامع خود حضور دارند اما حجاب خود را نیز رعایت می‌کنند. وی در پایان با بیان این که هر افراطی در مقابل خود تفریط به دنبال دارد، افزود: اگر ما پوشش افراطی را تبلیغ کنیم در مقابل جامعه درباره حجاب عقب‌نشینی خواهد کرد.

بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۳
به خدا سختگیری مدرسه درخصوص حجاب ، دانش آموزان را نسبت به اسلام هم بد بین میکند چه رسد به حجاب (254342)
بهار نیوز ! چرا سانسور میکنی ؟! لطفا کامل نشر بده .
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۱۹:۰۳
با سلام

جناب استاد !...!!!!

اوّلا برای حجاب هر قدر مایه بگذاریم افراط نکرده ایم . به این دلیل که حجابِ حضرت زهرا (س) کامل ترین حجاب بوده . با استناد به این حرفِ شما پس لابد نعوذ بالله حضرت زهرا (س) نیز افراطی بوده اند !
زنان مختارند هر سطحی از حجاب را که میخواهند برگزینند . هر کس به موقعیّت و نگاه و عقیده و ایمان خودش . امّا اینکه شما پرداختن به حجابِ برتر را افراط بنامید جای تعجّب و تأسّف است .
ثانیا چه کسی گفته رنگ مشکی برای چادرِ بانوان کراهت دارد ؟!!! شما ؟!
آیا شما مجتهدید ؟ مرجع تقلیدید ... (254356)
چه کنیم؟؟!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۱۹:۵۴
اینقدر شل کن سفت کن نکنید!

بالاخره تکلیف مسلمونا رو با احکام اسلامی مشخص کنید!

یکی میگه اینجور یکی میگه اونجور!

بالاخره کدوم اسلام آمریکایی است ؟ کدوم اسلام ناب است ؟ کدام اسلام طالبانی است ؟ کدام اسلام داعشی است ؟ کدام اسلام روسی است؟

تکلیف را مشخص کنید! (254364)
ناصر هشرودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۲۲:۰۰
حاج اقا متاسفانه همین افراطی ها کشور را به لبه پرتگاه رساندند.از ضرغامی بیشتر از این توقع نداشته باشید .البته ما از تلوزیون ایران استفاده نمیکنیم از سایتها شنیدیم که دو نفر با جنین حجابی در تلویزیون بوده اند (254382)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۷:۳۲
اگه تو ایران بهت حال نمیده برو ترکیه و مالزی (254415)