به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۲۲:۰۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۵۷۱۸۱

پوتین در نقش يك هرکول اسطوره‌ای!

گروه بين الملل: یک گروه از هواداران ولادیمیر پوتین در فیس‌بوک بمناسبت شصت و دومین سالروز تولد رئیس‌جمهور روسیه نمایشگاهی از یک رشته نقاشی از نقاشان بی نام و نشان برگزار کرده‌اند که در آنها پوتین مانند قهرمانان اساطیری یونان تصویر شده است.
پوتین در نقش يك هرکول اسطوره‌ای!
در اساطیر یونان هرکول (هراکلس یا هرکولس)، پسر زئوس (پادشاه خدایان و فرمانروای تمام زیارتگاه‌های کوه المپ) ۱۲ خوان را پیمود و ناممکن را ممکن کرد، وظایفی بسیار دشوار و خطرناک که انجام آنها ناباورانه می‌نمود.اما هلاک کردن هیولای نامیرا "شیر نیمیایی" که پوستش از طلا بود طوری که اسلحه به آن کارگر نمی‌شد، یا مار چند سر هیدرا که هر سرش را می‌زدند، دو سر به جای آن می رویید، در مقایسه با آنچه ولادیمیر پوتین با آن درگیر بوده، به آسانی آب خوردن است، دستکم بر اساس برداشتی که از این نمایشگاه عجیب و غریب به دست می آید. دوازده خوانی که هرکول طی کرد مثل مراسم کار شاقه و توبه بود.

برای ۶۲ امین سالروز تولد ولادیمیر پوتین، وظایف هرکول از "جنس روسی" شده اند. در آنها "دیو سیرتان مدرن" مثل تروریسم، جای هیولاهای اسطوره ای یونان را گرفته اند. پوتین با مار چندسر هیدرا، "تحریم های غرب" دست به یقه شده است. اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و ژاپن همگی با اتهام تامین سلاح‌های سنگین برای جدائی‌طلبان شرق اوکراین روسیه را تحریم می‌کنند، اتهامی که روسیه آن را رد می‌کند.

پوتین در حال متوقف کردن دخالت غرب در سوریه، ترسیم شده، اشاره‎ای به وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۲. این نمایشگاه را گروه حامیان ولادیمیر پوتین در فیس بوک برگزار کرده اند، اما نام هنرمندان مانند یک راز، مخفی است. میخائیل آنتونف، یک عضو این گروه توضیح می‌دهد که "آنها می‌خواهند گمنام باقی بمانند". این نقاشی‌ها یک هدیه ویژه تولد برای رئیس‌جمهور بودند. در يك نقاشی پوتین با "اسب‌های فساد" مبارزه می‌کند. بنظر می‌رسد این نقاشی‌ها بیان می‌کنند که رهبری "هرکول‌منش" تنها به شجاعت نظامی نیست.

در يك نقاشی ديگر پوتین را سوار "گاو نر کریمه" نشان می‌دهد. این تابلو اشاره‌ای به جدا شدن این شبه‌جزیره از اوکراین و پیوستن آن به روسیه از طریق همه‌پرسی در ماه مارس ۲۰۱۴ است.در ماه مه ۲۰۱۴ روسیه و چین یک قرارداد ۳۰ ساله گاز به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد دلار امضا کردند. در يك نقاشی به پیروزی بازرگانی ولادیمیر پوتین ارج گذاشته شده است.
مرجع : بي بي سي