به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۵۸۱۹۱
شرق در یک نگاه

سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی به 4 زن

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز یکشنبه تیترهای نمایی از بودجه جام جم و پدیدارشناسی آگاهی ایرانی دیده می‌شود.
سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی به 4 زن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع نمایی از بودجه جام جم اختصاص داد و نوشت: درآمد و منابع اعتبارات سازمان صداوسیما عبارت است از: درآمدهای ناشی از واگذاری حق پخش و توزیع محصولات و ارایه خدمات سازمان به اشکال مختلف، عواید حاصل از اجرای قانون توسعه شبکه تلویزیونی کشور، درآمدهای ناشی از فعالیت‌های تولیدی و سود مربوطه به آنها، وجوه دریافتی از محل بودجه کل کشور، اعتبارات از محل بودجه عمرانی کشور، درآمدهای ناشی از اجرا و پخش برنامه‌های تبلیغاتی و آگهی‌های بازرگانی، کمک‌های نقدی یا غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی و عواید دیگری که طبق قانون یا مقررات دیگر به سازمان تعلق می‌گیرد.

روزنامه شرق به عنوان پدیدارشناسی آگاهی ایرانی اشاره کرد. داریوش شایگان اندیشمند و نویسنده ایرانی آنچه در کتاب پنج اقلیم حضور آورده صرفا حاصل نگاهی از بیرون است، او تاکید دارد دعوی هیچ گونه ارزش داوری را نداشته و تنها کوشیده شاعرانگی ایرانیان را آنطور که هست نشان دهد. او در این کتاب می‌کوشد از خلال بررسی فردوسی، خیام، مولوی، سعدی و حافظ ارتباط ایرانیان را با شاعرانشان پدیده‌ای به غایت استثنایی و یگانه نشان دهد. هرچند این پدیده را در عین حال مانع تفکر آزاد و جهش تفکر ابتکاری آنان می‌داند.

این روزنامه در تیتری به موضوع سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی به 4 زن، پرداخت و نوشت: اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای روی زنان در اصفهان موجی از ترس و ناامنی را راه انداخته است. سردار حسین اشتری، جانشین فرمانده ناجا در واکنش به اسید پاشی‌های اخیر در اصفهان از پیگیری ویژه این موضوع توسط پلیس خبر داد و گفت: تاکنون چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که با توجه به اطلاعات اولیه به سرنخ‌هایی رسیدیم و امیدواریم با تلاش پلیس این افراد زودتر دستگیر شوند. اشتری درباره اینکه گفته می‌شود برخی از این افراد بی‌حجاب بودند گفت: افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند و این موضوع در دست بررسی است.

دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی را امیدوار و معارضان را ناامید کنید تیتر دیگر روزنامه شرق است. آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در آستانه آغاز دوره جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکمی بر مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ با استفاده کامل و کارآمد و هم افزا از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، مهار تهدیدها و آسیب‌ها با نگاه حکیمانه و معقول و مواجهه هوشمندانه با معارضه‌های مهاجمان و ستیزه گران به عنوان تکالیف اصلی شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند.

این روزنامه در خبری پیشروی ارتش به سوی تکریت را برجسته کرد. یک فرمانده نظامی عراقی گفت نیروهای عراقی طرح امنیتی گسترده را در تکریت و الرمادی تدوین کرده‌اند، در همین حال، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد خطری فرودگاه بغداد را تهدید نمی‌کند. این فرمانده نظامی عراقی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: فرماندهی نظامی عراق طرحی را با مشارکت کارشناسان آمریکایی برای آغاز عملیات نظامی گسترده‌ای علیه مناطق تحت تصرف داعش در تکریت و الرمادی تدوین کرده که این طرح پس از فراهم شدن تمامی ملزومات برای این ماموریت صورت گرفت.