به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۵۹۶۸۵
شرق در یک نگاه

نوستالژی مسقط، مذاکره، ایران و آمریکا

گروه سیاسی: اعلام تقویم مذاکره هسته ای و 13 میلیارد دلار مطالبات معوق ارزی عنوان های مهمی که روزنامه شرق در روز یکشنبه بازتاب داد.
نوستالژی مسقط، مذاکره، ایران و آمریکا
این روزنامه در تیتر یک به عنوان اعلام تقویم مذاکره هسته‌ای پرداخت و نوشت:نوستالژی مسقط، مذاکره، ایران و آمریکا. گویا مسقط پایتخت سلطان نشین عمان برای ایران و آمریکا خوش یمن بوده و این امر باعث شده تا دوباره دیپلمات‌های ارشد تهران و واشنگتن برای مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای ایران، 18 و 19آبان (9 و 10نوامبر) در مسقط گردهم بیایند. روزنامه شرق تیتر دیگر خود را به خبر 13 میلیارد دلار مطالبات معوق ارزی اختصاص داد و نوشت: بانک مرکزی آمار مطالبات ارزی را محرمانه می‌داند اما در گزارش‌های مقامات بانک مرکزی عنوان می‌شود 12 تا 13میلیارددلار مطالبات ارزی وجود دارد.

این روزنامه عنوان ایران و امریکا دوستان بی اعتماد را انعکاس داد و نوشت: علی خرم، مشاور وزیر امور خارجه ایران، می‌گوید رفتار آمریکا در یک سال گذشته دوستانه بوده اما هنوز اعتماد لازم بین دوکشور وجود ندارد. به گفته خرم ماجرای تسخیر سفارت آمریکا، باید در بحث‌های علمی و کارشناسی حل وفصل شود.

روزنامه شرق با برجسته کردن عنوان دریافت خارج از تعرف رشوه است، به نقل از وزیر بهداشت نوشت: در حوزه دولتی و دانشگاهی به سخت ترین شکل ممکن با تخلفات و دریافت‌های خارج از تعرفه برخورد می‌شود. هر نوع دریافت خارج از تعرفه را رشوه می‌دانم. البته این به معنای آن نیست که گوش مان بسته است.