به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۶۰۰۹۴
ژنرال آمريكايي کلید پیروزی در جنگ علیه داعش را گفت

آمریکا 1500‌نظامی ديگر به عراق می‌فرستد

گروه بين‌الملل: آمریکا اعلام کرده است که برای تقویت توان نظامیان عراق در مقابله با شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) یک هزار و ۵۰۰ سرباز تازه‌نفس به عراق اعزام می‌کند.
آمریکا 1500‌نظامی ديگر به عراق می‌فرستد
با این حال، این نیروها قرار نیست در عملیات زمینی علیه داعش مشارکت داشته باشند و طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، پشتیبانی، آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای عراقی محور اصلی فعالیت‌های این نظامیان خواهد بود. وزارت دفاع آمریکا اضافه کرده است که دستور باراک اوباما، در این باره، در پی درخواست دولت عراق صادر شده است. نیروهای داعش کنترل بخش‌های گسترده‌ای از محدوده سرزمینی عراق و سوریه را در اختیار دارند.

از ماه اوت (حدود سه ماه پیش تاکنون) ائتلافی تحت رهبری آمریکا به حمله‌هایی هوایی علیه مواضع داعش دست زده است و هم‌اکنون صدها نفر از نیروهای آمریکایی نیز برای کمک به ارتش عراق در آن کشور به سر می‌برند. طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، نظامیانی که قرار است به عراق اعزام شوند، چندین مقر را در بخش‌های مختلف عراق ایجاد و ساماندهی خواهند کرد و مسئولیت آموزش ۹ تیپ ارتش عراق و سه تیپ پیشمرگ‌های کرد را به عهده خواهند داشت.

سخنان فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه

در همين حال، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه گفته: کلید پیروزی در جنگ علیه داعش نه تعداد نیروی آمریکایی در صحنه بلکه خاتمه دادن به حکومت فرقه‌ ای در عراق است. ژنرال لوید آستین طی نشستی در واشنگتن گفت: اگر دولت عراق فراگیر عمل نکند و سنی ها و کردها را مشارکت ندهد، ما هر تعداد هم که نیرو بیاوریم، وضعیت جواب نخواهد داشت.

این فرمانده آمریکایی همچنین نسبت به دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: روابطمان با رژیم تهران همچنان چالش‌برانگیز است. به گزارش فارس به نقل از المانیتور، ژنرال آستین در ادامه سخنان خود گفت: امیدوار به توافق هسته‌ای با رژیم ایران هستیم ولی مشخص نیست که ادامه این ماجرا به کجا خواهد انجامید. پس ضرورت دارد که ما خود را برای رویدادهای متعاقب آماده کنیم.