به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۶۱۱۵۴
ابتکار در یک نگاه

رونمایی از تعریف عملیاتی اعتدال

گروه سیاسی: 5 درصد مانده به توافق، رونمایی از تعریف عملیاتی اعتدال و چهار چهار مجلس برای گزینه پنجم موضوع های روزنامه ابتکار در شماره روز پنج شنبه است.
رونمایی از تعریف عملیاتی اعتدال
این روزنامه تیتر یک را به عنوان 5 درصد مانده به توافق اختصاص داد و نوشت: مذاکرات در وین منتظر تصمیم پایتخت ها برای پایان دادن به مناقشه 12 ساله است. سومین روز از دور دهم مذاکرات در ایستگاه پایانی در حالی ادامه دارد که اخبار ضد ونقیض از تمدید مذاکرات و پیشرفت‌های چشمگیر منتشر می‌شود. با این حال همچنان نشست‌های دو و چند جانبه بین تیم‌های مذاکره کننده ادامه دارد و منابع اعلام کرده‌اند که در روزهای آینده وزرای خارجی شش کشور وارد قلعه پله کوبورگ می شوند. منابع محوریت مذاکرات را چگونگی برداشتن تحریم های ایران اعلام کردند و با اینکه برخی دیپلمات‌ها از پیشرفت 95 درصدی خبر می‌دهند ولی همگان منتظر تصمیم های سیاسی پایتخت‌ها هستند.دهمین دور از مذاکرات جامعه ایران و 1+5 با دیدارهای چند جانبه ادامه دارد.

روزنامه ابتکار با بررسی موضوع رونمایی از تعریف عملیاتی اعتدال نوشت: دولت یازدهم با گفتمانی جدید وارد عرصه سیاست داخلی ایران شد. حسن روحانی پیش از انتخابات سال 92 به فراست دریافت که جامعه از اصولگرایانی که پس از 8 سال حمایت از دولت محمود احمدی نژاد، در مقابل اشتباهات وی، به آسانی حمایت خود را انکار کردند و از وی تبری جستند، خسته است. به علاوه وی به عنوان یک اصولگرای سابق که میانه روی پیشه کرده بود دانست که حضور در جمع اصلاح طلبان نیز وی را وارد دشمنی‌هایی از جنس دشمنی با سید محمد خاتمی خواهد کرد. در نتیجه به درستی تشخیص داد که گفتمان جدید اعتدال می‌تواند جامعه را به تدبیر دولت امیدوار کند. حال یک سال پس از استقرار دولت یازدهم، همایش ملی اعتدال با هدف تبیین این گفتمان جدید عرصه سیاسی ایران برگزار شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور دیروز در پیامی به این همایش که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی در جامعه ایران، دنیای اسلام و جامعه جهانی ضرورت درک اعتدال و روی آوردن به آن در همه جوانب و ابعاد زندگی احساس می‌شود. انسان و جامعه معاصر آزرده و خسته از افراط و افراط گری است و برای کاستن از مخاطرات درهم تنیده تندروی در اندیشه و گفتار و رفتار، رویکردی روشن تر از اعتدال در زمینه‌های علمی و نظری نیست.وی در ادامه این پیام که توسط رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرائت شد، این را وظیفه اندیشمندان و محققان دانست که مبانی و آثار گفتمان اعتدال در عرصه‌های مختلف تبیین کنند.

روحانی تصریح کرده است: پیام اصلی اعتدال در عرصه کشورداری این است که اداره جامعه ما با علایق و سلایق گوناگون بدون دانش گفت وگو و سعه صدر امکان پذیر نیست. چهار چهار مجلس برای گزینه پنجم، تیتر دیگر این روزنامه است. در فاصله یک روز پس از این که مجلس به فخرالدین دانش آشتیانی، چهارمین گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم در دولت یازدهم رای اعتماد نداد، وی وزیر جدید پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد تا نشان دهد با احتمال عدم رای اعتماد مجلس، تعیین تکلیف تنها وزارتخانه بی وزیر کابینه اش چقدر برایش اهمیت دارد. نکته قابل توجه این جاست که به نظر می رسد اهالی بهارستان این بار از گزینه جدید پیشنهادی رضایت دارند و دولت در پنجمین آزمون رای اعتماد خود برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار سختی در پیش نخواهد داشت.

نمایندگان مخالف که در زمان معرفی گزینه پیشین فریاد«دو دو» به نشانه مخالفت سرداده بودند، روز گذشته هنگام معرفی وزیر پیشنهادی جدید فریادچهار، چهار سر دادند، تا نشان دهند که اندکی از مخالفت‌های پیشین خود در این باره کاسته اند.

روزنامه ابتکار با بازتاب عنوان سرطلایی ایران نتوانست به سرطان گل بزند! نوشت: پیشکسوت فوتبال ایران پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان درگذشت. به گزارش ایسنا، غلام سر طلایی در گذشت. خبر کوتاه بود و البته تاسف آور. مردی که به مدت 15 سال رکورددار گلزنی در سطح ملی ایران بود، بعد از دو سال مبارزه با سرطان بالاخره دعوت حق را لبیک گفت و به هم بازی سابقش، ناصر حجازی پیوست.

غلامحسین مظلومی در سال 47 به تاج پیوست. او از اعضای تیم طلایی استقلال بود که نخستین قهرمانی آسیا را برای این تیم کسب کردند و در آن تیم از بازیکنان اصلی به شمار می رفت. وی با زدن 5 گل در آن رقابت‌ها علاوه بر آقای گلی، نقش بسیار پررنگی در آن موفقیت ایفا نمود. البته او رکوردی خاص هم از خود در این باشگاه به جا گذاشت.او با پشت سر گذاشتن 41 بازی و زدن 90 گل در استقلال در موفقیت‌های این باشگاه سهم بزرگی داشت و از کسانی بود که در پرطرفدار شدن آبی پوشان موثر بود.