به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۶۲۰۹۲
ابتکار در یک نگاه

ارتباط توافق با انتخابات مجلس!

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه تیترهای ارتباط توافق با انتخابات مجلس! و هشدار درباره ویروس تروریسم را انتخاب کرد.
ارتباط توافق با انتخابات مجلس!
این روزنامه تیتر یک را به عنوان ارتباط توافق با انتخابات مجلس!، اختصاص داد و نوشت: ارتباط توافق هسته‌ای با انتخابات مجلس دهم نگرانی جدیدی است که اصولگرایان به خصوص دلواپسان این جناح سیاسی به لیست دلواپسی‌های خود اضافه کرده‌اند. دلواپسی‌های این گروه دیگر از جنس عبور تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز ترسیم شده نظام نیست. نگرانی‌ها اکنون معطوف به یک حدس و گمان و مبتنی بر تئوری توطئه است؛ اینکه در تمدید 7 ماهه مذاکرات هسته‌ای تعمدی وجود دارد؛ تعمدی برای تضمین پیروزی در انتخابات آینده مجلس.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع هشدار درباره ویروس تروریسم، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار ملادینوف، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به نا امنی‌ها و عدم ثبات عراق و تاثیر آن در منطقه، گفت: ایران تجربیات ارزشمندی در مقابله با تروریست‌ها دارد که اوایل پیروزی انقلاب با اقدامات مسلحانه به شورش‌های کور، ترور شخصیت‌ها و تجزیه طلبی روی آورده بودند.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش استبداد و استعمار در خلق، پرورش و تقویت تروریست‌ها، یادآور شد: تا زمانی که این 2 عامل باشند، تروریست‌ها هستند و اصلاً در این فضا بیشتر رشد می‌کنند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان کاری کنیم که کسی جرات اسیدپاشی نداشته باشد، نوشت: سخنگوی قوه قضاییه دیروز در هفتاد و سومین نشست خبری خود میزبان اصحاب رسانه بود. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در این نشست ضمن تشکر از دستگیری سریع عوامل اسیدپاشی اخیر در تهران، از مسوولان اصفهانی درخواست کرد که هر چه سریع تر عوامل اسیدپاشی در این شهر نیز دستگیر شود. وی با اشاره به اسیدپاشی اخیر در تهران گفت: متاسفانه بعضی اقدامات مانند اسیدپاشی که ما در این ایام شاهدش بودیم موجب تاثر همگان شده و امیدواریم دستگاه انتظامی و قضایی بتوانند به گونه‌ای حرکت کنند که بازدارنده باشد و دیگر کسی جرات انجام آن را نداشته باشد.

چالش رهبری اصولگرایان در راه وحدت، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. اصولگرایان در هیچ زمان دیگری، با چنین بحران رهبری روبه رو نبودند و در مقاطع مختلف زعامت خود را به دست نیروی شناخته شده‌ای سپرده بودند. اما درگذشت آیت الله مهدوی کنی و پیش‌تر حبیب الله عسگر اولادی، مقوله رهبری آنها را بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام فرو برد. این در حالی بود که اصولگرایان حتی در دوران حیات این2 شخصیت برجسته، از عدم وحدت آسیب‌های بسیاری دیده بودند که نمونه بارز آن در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود.

این روزنامه با انتخاب موضوع توقف شدت افت بورس، نوشت: بورس اوراق بهادار تهران که طی چهار روز معاملاتی گذشته بیش از 3 هزار واحد افت کرده و زیان پنج درصدی را نصیب سهامداران خود کرده بود، دیروز از شدت افت خود کاست و در کانال 72 هزار واحدی ماندگار شد. اظهار نظر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی در خصوص رفتارهای هیجانی و برگشت آرامش به بازار ارز و سرمایه موجب شد تا در معاملات دیروز قیمت دلار اندکی کاهش یافته و بورس تهران از ادامه روند ریزشی خود خودداری کند، به طوری که در پایان معاملات دیروز دماسنج بازار سرمایه به افت 68 واحدی و ماندن در کانال 72 هزار و 120 واحد رضایت داد.