به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۲:۳۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۶۲۲۰۱

انفجار نزدیک محل اقامت سفیر ایران در یمن

گروه سیاسی: خبرگزاری رویترز از وقوع یک انفجار در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در صنعا پایتخت یمن خبر داد.
انفجار نزدیک محل اقامت سفیر ایران در یمن
به گزارش خبرگزاری رویترز در اثر بمب گذاری در مکانی نزدیک به اقامت‌گاه سفیر ایران روز چهارشنبه در صنعا پایتخت یمن انفجاری رخ داده است که هنوز اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست. حسین نیک‌نام اخیرا به عنوان سفیر جدید ایران در یمن به این کشور اعزام شده است.

افخم: همه کارکنان سفارت ایران در یمن سالم هستند
  سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با خبر انجار در یمن در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در صنعا گفت: طبق آخرین اطلاعات همه کارکنان ایران در سفارت یمن سالم هستند. موضوع مهمی نبوده و جزئیات این حادثه در حال پیگیری است.

مرضيه افخم در ادامه در رابطه با روابط ایران با یمن و اعزام سفیر جدید کشورمان به صنعا گفت:حدود یک هفته پیش آقای نیک‌نام به عنوان سفیر جدید به محل ماموریت رفت و استوارنامه اش نیز تسلیم شد. در یک دوره تقریبا طولانی به دلیل شرایط روابط با یمن و مسائل اداری سفیر دیرتر اعزام شد. حضور ایشان به دبرقراری روابط بهتر کمک خواهد کرد.وی اولین نشانه حضور سفیر در کشوری را اراده سیاسی کشور فرستنده برای برقراری روابط عنوان کرد و افزود:امیدواریم روابطمان با یمن بهتر از گذشته باشد و آقای نیکنام اقدامات را برای ارتقای روابط انجام دهند و متقابلا مقامات یمنی هم که کاردارشان در تهران است برای بهبود روابط اقدام کنند. افخم در رابطه با زمان و مکان دور بعدی مذاکرات گفت: هنوز زمان و مکان دور بعدی مذاکرات مشخص نیست و در حال مذاکره است. اما طبق توافق در دسامبر یک دور مذاکره خواهیم داشت.
مرجع : ایسنا