به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۶۲۲۸۲

حمله هکرهای ایرانی به چند شرکت‌‌جهاني

گروه سياسي: یک شرکت سایبری آمریکایی مستقر در کالیفرنیا اعلام کرد که هکرهای ایرانی طی دو سال گذشته به خطوط هواپیمایی شرکت‌های بزرگ، و همچنین به شرکت‌های فعال در بخش انرژی و موسسات دفاعی در سراسر جهان رخنه کرده‌اند و ادامه این روند می‌تواند خسارات مادی فراوانی به دنبال داشته باشد.
حمله هکرهای ایرانی به چند شرکت‌‌جهاني
در یک گزارش ۸۷ صفحه‌ای که شرکت امنیت سایبری «سایلنس» آمده است که اگر جلوی فعالیت‌های سایبری ایران گرفته نشود، طولی نخواهد کشید که امنیت جهان غیرسایبری نیز به خطر خواهد افتاد. این شرکت امنیت سایبری در حالی این خبر را منتشر کرده است که دولت‌ها سرگرم ارزیابی توان سایبری ایران هستند و محققین معتقدند که ایران به سرعت در حال افزایش این توان است.رووترز به نقل از محققین این شرکت آمریکایی می‌نویسد که بیش از پنجاه موسسه در شانزده کشور جهان هدف حمله سایبری ایران قرار گرفته‌اند.

به گفته آنها، شواهد نشان می‌دهد که تمام این حملات سایبری از طرف یک گروه مستقر در تهران طراحی شده که در حمله سایبری سال گذشته به شبکه‌های اینترنتی نیروی دریایی آمریکا نیز دست داشته است. در این گزارش نام شرکت‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند ذکر نشده، اما گزارش نشان می‌دهد که طیف وسیعی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی، فرودگاه‌های بزرگ، شرکت‌های هوا-فضا، دانشگاه‌ها، موسسات تولید انرژی، بیمارستان‌ها و خطوط مخابراتی در کشورهای آمریکا، اسراییل، چین، عربستان سعودی، هند، آلمان، فرانسه، انگلستان و غیره هدف حمله سایبری این گروه قرار گرفته‌اند.