به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۶۲۳۲۱
کرانچار عدم تطابق فرهنگي دارد؛

علت ديپورت کرانچار؛ نوشيدني خاص بود!

گروه ورزشي: بيانيه وزارت ورزش، يک اتفاق غير معمول در فوتبال ايران است. اينکه اين وزارتخانه ، که مسئول رسيدگي به امور فوتبال نيست درباره حضور يا عدم حضور يک مربي راي مي‌دهد.
علت ديپورت کرانچار؛ نوشيدني خاص بود!
به گزارش "ورزش سه"، در این بیانیه که روی خروجی سایت وزارت ورزش قرار گرفته است؛ درباره علت عدم موافقت با مربیگری کرانچار در تیم امید چنین آمده است: در این جلسه با استماع نظرات حاضرین و بررسی مستندات کتبی معتبر از مراجع مختلف، بدون بررسی صلاحیت‌های فنی که کاملاً در اختیار فدراسیون فوتبال است جنبه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفت که علی کفاشیان هم کاملاً بر این موضوع تاکید داشت و آن را اولویت فدراسیون خواند.

پایان بندی بیانیه هم این است: در مجموع کمیته به حضور زلاتکو کرانچار به عنوان مربی تیم فوتبال المپیک رأی نداد. بیانیه وزارت ورزش در حالی منتشر شده که قرار بود نتیجه جلسه امروز روز یکشنبه اعلام شود اما در حالی که علی رغبتی دبیر کمیته تعیین صلاحیت در مصاحبه با ورزش سه تاکید داشت که جلسه ادامه دارد، این خبر برای انتشار روی سایت وزارتخانه رفت. خبری که مصداق کامل دخالت در امور فدراسیون فوتبال است؛ فدراسیونی که همواره و در همه دوره ها این چالش را با روسای سازمان و حالا وزرای ورزش داشته است.

اما نکته مهم این خبر؛ تاکید وزارتی ها به جنبه های فرهنگی است. همان چیزی که بارها به زبان کنایه و شایعه گفته شده ولی تبدیل به یک گزاره خبری نشده است. خلاصه کلام عدم تطابق فرهنگی زلاتکو کرانچار با فوتبال ایران است؛ اگرچه او روی نیمکت سپاهان و پرسپولیس دو تیم بزرگ فوتبال ایران نشسته است. در این باره البته بازهم چیزی به صراحت نوشته نشده اما حبیب کاشانی مدیر تیم امید و عضو شورای شهر تهران در این باره با ورزش سه به صراحت سخن گفته است؛ اینکه معیار وتوی حضوی کرانچار روی نیمکت امید به گزارش هایی درباره استفاده او از نوشیدنی‌های غیرمجاز باز می‌گردد! در حال حاضر؛ بازیکنان تیم امید از حضور یک مربی سرشناس محروم شده اند و یک گزینه داخلی جای کرانچار را خواهد گرفت. گزینه ای که البته نیازی به بررسی مجدد در کمیته های تعیین صلاحیت ندارد.