به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۶۳۵۱۷
نیلی احمد آبادی:

تحول در دانشگاه تهران تحول در کشور است

گروه سیاسی: سرپرست دانشگاه تهران گفت: تحول در دانشگاه تهران تحول در کشور است و این نیازمند همفکری و همکاری همه ارگانها و سازمان ها است.
تحول در دانشگاه تهران تحول در کشور است
دکتر محمود نیلی احمد آبادی امروز دوشنبه در مراسم بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود:پژوهش و بررسی هایی که در دانشگاه تهران صورت می گیرد تصمیمات آن در کل کشور تسری پیدا می کند و می تواند در کشور اجرایی شود. وی ادامه داد:دانشگاه تهران درمسیر جدیدی قرار گرفته و آن تبدیل دانشگاه به نسل دومی، سومی و همچنین نسل کارآفرینی است که بتواند سیاست علم و فناوری در آن دنبال شود. وی یاد آورشد: انتظار می رود دانشگاه تهران در ردیف دانشگاه های برتر جهان قرار گیرد و اما ارتقا به رده های بالاتر نیازمند رقابت سخت و شدیدتر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران از بزرگترین مراکز آموزشی عالی ایران است، اظهارکرد: این دانشگاه به لحاط کیفیت و رده بندی جهانی بالاترین رده در بین دانشگاه های کشور را داراست. به گفته نیلی احمد آبادی این دانشگاه نقش تحول آفرین در حوزه علمی ، فرهنگی، آموزشی ، فناوری و سیاسی کشور را داشته است. وی ادامه داد:حضور دانشگاه تهران و فعالیت های فناورانه در سطح کشور شاخص است و بسیاری تعاملات و همکاری با سایر سازمان ها کشور را دارد اگر چه حد انتظار فاصله زیادی دارد اما این دانشگاه توانسته وضعیت خود را توسعه دهد.

سرپرست دانشگاه تهران افزود:برای ادامه راه باید چالش ها و ضعف ها را بشناسیم و اهداف خود را برای توسعه آینده دانشگاه مشخص کنیم. وی توضیح داد: دانشگاه تهران در تولید علم جز پیشتازان است و با قدرت ادامه خواهد داد.بدون تولید علم توسعه پایدار و فناوری امکان ندارد. وی اضافه کرد :در جهت توسعه علم باید به موضوعاتی بپردازیم که متناسب با نیاز های کشور باشد و در همان مسیر روش های توسعه ای را ارتقا دهیم. نیلی احمد آبادی گفت:ارتقا کیفیت در تمامی حوزه باید صورت گیرد به خصوص در زمینه آموزش باید این امر پرداخته شود همچنین تنوع بخشی بر منابع در آمد و فعالیت های پژوهشی دانشگاه نیز می تواند در توسعه این دانشگاه نقش داشته باشد.

وی افزود :اگر چه حرکت دانشگاه تهران از آموزشی به سمت پژوهشی تغییر پیدا کرده است اما فعالیت های پژوهشی در سطح ملی محسوس نیست. به گفته وی علاوه بر افزایش کیفیت آموزشی به مقوله پرورش نیز باید توجه اساسی کرد. وی به طرح توسعه دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت : طرح توسعه دانشگاه طرح ملی است و یک جهش بزرگ را به دنبال خواهد داشت. بیست و سومین جشنواره پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم از پژوهشگران برتر و نمونه دانشگاه تهران تقدیر به عمل آمد.
مرجع : ایرنا