به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۶۳۹۳۹
آرمان در یک نگاه

مصباح:تفکیک جنسیتی باعث پیشرفت است

گروه سیاسی: پوتین: توافق نهایی با ایران بسیار نزدیک است، امنیت با ایجاد فضای امنیتی تامین نمی شود و مرگ 53 نفر بر اثر سوءمصرف الکل عنوان های مهم روزنامه آرمان برای بازتاب در شماره روز شنبه است.
مصباح:تفکیک جنسیتی باعث پیشرفت است
این روزنامه با انعکاس موضوع پوتین: توافق نهایی با ایران بسیار نزدیک است، برای تیتر یک نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در آخرین کنفرانس خبری خود در سال جاری میلادی به موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران اشاره و تاکید کرد: دستیابی به یک توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران بسیار نزدیک است. وی با تمجید از همکاری ایران در مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: دستیابی به یک توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران نزدیک است چون معتقدم این کشور انعطاف قابل توجهی از خود نشان داده است. پوتین در ادامه تاکید کرد: نمی‌فهمم که چرا تاکنون توافق نهایی حاصل نشده است. امیدوارم که این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد. در حالی که این مقام عالیرتبه روسی برهمکاری سازنده کشورمان در روند مذاکرات تاکید دارد، دیپلمات های فرانسوی و انگلیسی خواستار انعطاف بیشتر از سوی طرف ایرانی در مذاکرات هسته‌ای شدند.

امنیت با ایجاد فضای امنیتی تامین نمی شود، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. رئیس جمهور پیشین کشورمان در دیدار نمایندگان 70 تشکل دانشجویی سراسر کشور از دانشگاه‌های دولتی و آزاد، با بیان اینکه دانشجویان باید به نقد مجهز شوند و خود، جامعه و قدرت را نقد کنند، گفت: نقد جامعه لازم است؛ آیا اندیشیده‌ایم که اگر مردمسالاری می خواهیم، فرهنگ و زمینه این مردمسالاری در جان یکایک انسان‌های جامعه هست؟ چرا نیست و علت آن چیست؟ سیدمحمد خاتمی افزود: اگر روشنفکر هستید باید برای تک تک افراد این جامعه دلسوزی داشته باشید و معتقد باشید همه مردم و این انسان‌ها حرمت و کرامت و حق دارند و مهم ترین حق آنها، حق حاکمیت بر سرنوشت است؛ این انسان ها مستحق زندگی در فقر و بی عدالتی و تبعیض نیستند و باید زن و مرد زمینه رشد داشته باشند و این انسان در عرصه تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشد و به این معنا دانشگاه سیاسی ترین جایی است که باید به انسان و سرنوشت انسان و کشور و... بیندیشد و توجه کند که لازمه آن نقد است. خاتمی به دانشجویان توصیه کرد: شما برای آنکه از مسیر منحرف نشوید باید خود را به نقد مجهز کنید؛ نقد خود، نقد جامعه و نقد قدرت. اگر قدرت بی مهار باشد و مورد نقد قرار نگیرد به فساد می انجامد.

این روزنامه با بررسی موضوع مرگ 53 نفر بر اثر سوءمصرف الکل نوشت: مسئول امور آموزش آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی زمینه ساز بسیاری از حوادث مانند سوانح رانندگی، کار و نزاعات خیابانی است، گفت که در هفت ماهه امسال 53 نفر به دلیل سوءمصرف الکل در کشور جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31.1 درصد کاهش یافته است .به گزارش آرمان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، کامبیز سلطانی نژاد به آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از سوءمصرف و اعتیاد به الکل اشاره کرد و افزود: از آنجا که سوءمصرف و اعتیاد الکل در مصرف کننده با بروز اختلالات روانی از جمله اختلال در قضاوت و نیز تأخیر در بروز واکنش‌های مناسب و بهنگام همراه است، می‌تواند زمینه ساز بروز بسیاری از حوادث و جرائم مانند سوانح رانندگی، حوادث کار، نزاع‌ها و سایر آسیب‌های اجتماعی در کشور شود.

تفکیک جنسیتی باعث پیشرفت علمی می شود، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. تفکیک جنیستی دانشگاه‌ها نه تنها مانع پیشرفت نمی‌شود بلکه سبب می‌شود تا سطح علمی دانشجویان افزایش یابد». آیت ا... محمدتقی مصباح یزدی درحالی روز پنجشنبه و به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه این اظهارات را بیان کرده است که بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر همواره محل بحث و انتقاد دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان آموزشی و حتی روانشناسان و جامعه شناسان بوده است. هر چند با روی کار آمدن دولت یازدهم تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها که در دولت های نهم و دهم روند رو به رشدی به خود گرفته بود، متوقف شد اما تعدادی از دانشگاه‌ها که آن زمان مشمول تفکیک جنسیتی شدند همچنان به برپایی کلاس‌های جداگانه برای دختران و پسران مبادرت می‌ورزند. در این میان، دانشگاه علامه طباطبایی که زمانی از آن به عنوان بزرگ ترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه یاد می‌شد، شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده است. تفکیک جنسیتی در این دانشگاه در دولت‌های نهم و دهم هم زمان با ریاست صدرالدین شریعتی کلید خورد به گونه ای که تا پایان دوران ریاست او کلیه کلاس‌های این دانشگاه تفکیک جنسیتی شدند.