به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۶۴۱۲۲

«هابیت» جان تازه‌ای به جدول فروش داد

گروه فرهنگی: پس از چندین ماه، سه فیلم در هفته اول اکران به صدر جدول فروش راه پیدا کردند. آخرین فانتزی حماسی «هابیت» نیز فروش قابل ملاحظه‌ای را در آمریکا و خارج از آن قاره تجربه کرد.
«هابیت» جان تازه‌ای به جدول فروش داد
سه فیلم «هابیت: نبرد پنج لشکر» (The Hobbit: The Battle of the Five Armies) ، «شبی در موزه: راز مقبره» (Night at the Museum: Secret of the Tomb) و «آنی» (Annie) که در این آخر هفته میلادی برای اولین بار در آمریکای شمالی اکران گرفتند، جایگاه‌های اول تا سوم جدول فروش این قاره را به خود اختصاص دادند. فیلم اول در فاصله‌ای بسیار بالاتر از دو فیلم دیگر ایستاد و در جداول فروش سراسر جهان نیز در صدر قرار گرفت. جمع فروش 12 فیلم اول جدول فروش آن قاره در این آخر هفته نیز به نسبت مدت مشابه هفته گذشته 69 درصد افزایش داشت و به 128.7 میلیون دلار رسید.

«هابیت: نبرد پنج لشکر» سومین فیلم از سه‌گانه «هابیت» پیتر جکسن بر اساس رمانی از جی. آر. آر. تالکین نویسنده سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» است که داستانش قبل از «ارباب حلقه‌ها» اتفاق می‌افتد و کارگردان نیوزیلندی مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» نیز آن رمان را در قالب یک فانتزی حماسی هفت ساعته در سه فیلم که از سال 2012 تا 2014 در ماه دسامبر اکران گرفته‌اند، به روی پرده سینما فرستاده است. به گزارش هالیوود ریپورتر این فیلم در سه روز گذشته، از جمعه تا یکشنبه در 3875 سالن سینما در آمریکای شمالی 56.2 میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش پنج روز اول اکران آن در این قاره به 90.6 میلیون دلار رسید.

همچنین به گزارش ورایتی، «هابیت: نبرد پنج لشکر» در این آخر هفته صدرنشین جدول فروش در همه بازارهای عمده بین‌المللی بود و در این سه روز در سایر بازارها 105.5 میلیون دلار درآمد داشت و در 10 روزی که از اکران جهانی آن (خارج از آمریکا) می‌گذرد، مجموع فروش جهانی آن به 355.6 میلیون دلار رسیده است.

دومین فیلم جدول فروش هفتگی آمریکای شمالی در سه روز آخر هفته گذشته، کمدی خانوادگی «شبی در موزه: راز مقبره» ساخته شاون لِوی با بازی رابین ویلیامز فقید، بن استیلر، اوون ویلسن و بن‌کینگزلی بود که 17.3 میلیون دلار در 3785 سالن سینمای آمریکای شمالی فروش داشت. سومین فیلم جدول فروش آخر هفته، موزیکال خانوادگی «آنی» با بازی جمی فاکس و کمرون دیاز بود که با وجود قرار گرفتن در سایت‌های دانلود غیرقانونی از سوی هکرهای شرکت سونی در سه هفته اخیر به فروش 16.3 میلیون دلار در 3116 سالن سینمای آمریکا و کانادا دست یافت. فیلم‌های پرفروش هفته های گذشته در رده‌های بعدی جدول فروش آخر هفته این قاره قرار گرفته‌اند. «سِفر خروج: خدایان و پادشاهان»ریدلی اسکات در این آخر هفته با 66 درصد افت فروش و رقم 8 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار گرفت و جمع فروش آن در 10 روز گذشته به 38.9 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 61.2 میلیون دلار در خارج از آن قاره رسید. «عطش مبارزه: زاغ مقلد- قسمت اول» جنیفر لارنس هم که این آخر هفته در آمریکا و کانادا 7.8 میلیون دلار درآمد داشته و پنجم شده، در کمتر از پنج هفته گذشته به فروش 639.7 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافته است.
مرجع : آنا