به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۶۴۳۳۵
ابتکار در یک نگاه

اسکی مرگ روی جاده ها

گروه سیاسی: اتمام حجت ظریف،رشد 4 درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال و اسکی مرگ روی جاده ها مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز پنج شنبه است.
اسکی مرگ روی جاده ها
این روزنامه تیتر یک را به عنوان اتمام حجت ظریف، اختصاص داد و نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این بار در نامه‌ای خطاب به همتایان خود در کشورهای مختلف جهان دیپلماسی هسته‌ای کشورمان را دنبال کرد. دیروز ظریف با ارسال نامه‌ای، همکارانش را بر سر مساله هسته‌ای ایران به شهادت گرفت و از حق ملت ایران در بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای دفاع کرده است. وزیر امورخارجه کشورمان در این نامه از آنچه که برخی تلاش‌ها در آمریکا و اروپا برای حفظ و تقویت رژیم تحریم‌ها خوانده شده، ابراز تاسف کرده و به این ترتیب با توجه به زمان باقی مانده برای دستیابی به توافق جامع در مذاکرات هسته‌ای با همتایان خود اتمام حجت کرد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع رشد 4 درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال، نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در جمع مردم حاضر در استادیوم آزادی بیرجند با بیان اینکه دولت از ابتدا با 2 معضل تورم بالای 40 درصد و رکود مواجه بود، اظهار کرد که امروز تورم از 40 درصد به 17 درصد کاهش یافته است. وی افزود: ما در سال گذشته رشد منفی داشته ایم اما در سه ماه اول سال 93 با محاسبات بانک مرکزی توانستیم نسبت به سه ماه اول سال 92 رشد داشته باشیم. در این سه ماه رشد بالای 4 درصد داشتیم در حالی که در سال های 91 و 92 رشد ما منفی بوده است در واقع در این سه ماه ما از رکود خارج شده ایم.

این روزنامه به انعکاس موضوع اسکی مرگ روی جاده‌ها، پرداخت و نوشت: زمستان امسال با خود برف و باران را به جاده‌های کشور آورد، جاده‌های که به دلیل تعطیلات شلوغ تر از همیشه‌اند. با شروع فصل سرما و بارش‌های شدید در چند روز گذشته متاسفانه حوادث جاده‌ای کشور به اوج خود رسیده است. همه راه های کشور از شرق گرفته که بیشتر مسافران آن زایرین حرم امام رضا(ع) هستند تا غرب که بیشتر کوهستانی است، شاهد حوادث واقعا ناگواری است که با لغزنده شدن جاده‌ها تعداد آن هم به صورت چشمگیر افزایش داشته است.

مشق دموکراسی، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. در هفته‌ها و روزهای گذشته خبرهای نگران کننده‌ای از خشونت و تنبیه از درون مدرسه‌ها و کلاس‌ها بازتاب یافته است. مدرسه در همراهی با دیدگاه جان دیویی نمونه‌ای کوچک از جامعه است. آموخته نشدن دانش آموزان با رفتارهای مدنی و شهروندی مانند مدارا، همراهی، همدردی، احترام، مسوولیت پذیری، خشونت پرهیزی و.... پیامده ای اجتماعی ژرف‌تر و گسترده‌تری دارد که شوربختانه امروز گاه و بیگاه از گوشه و کنار شنیده و دیده می‌شود. اگر می‌خواهیم جامعه در آینده با پیامدهای وحشتناک نبود آموزش‌های مدنی شهروندی روبرو نشود،باید امروز تجربه آموزش و نهادینه کردن این گونه ارزش‌ها را در مدرسه و کلاس فراهم نماییم.