به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۶۴۴۵۸
ابتکار در یک نگاه

پهنای باند اینترنت 10 برابر می شود

گروه سیاسی: پهنای باند اینترنت 10 برابر می شود، از بزرگانمان به بزرگی سخن بگوییم و اردوغان در برابر دانشگاه مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه است.
پهنای باند اینترنت 10 برابر می شود
این روزنامه تیتر یک را با عنوان پهنای باند اینترنت 10 برابر می‌شود، اختصاص داد و نوشت: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 2 برابری ظرفیت شبکه اینترنت داخل کشور تا پایان سال جاری خبر داد. محمود خسروی افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور را در راستای ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال ظرفیت شبکه IP داخل کشور و نیز شبکه انتقال زیرساخت ارتباطی کشور به 2 برابر فعلی افزایش می‌یابد. خسروی در مورد آخرین وضعیت پروژه های زیرساختی تدبیر و امید نیز گفت: برای این دو پروژه در حال برگزاری مناقصه هستیم. وی با بیان اینکه مناقصه های تدبیر و امید برای توسعه ظرفیت شبکه انتقال و IP کشور صورت می‌گیرد ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پایان سال 94 به حدود 10 برابر ظرفیت فعلی می‌رسد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع از بزرگانمان به بزرگی سخن بگوییم، نوشت: حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله جمی، امام جمعه سابق آبادان بهانه‌ای شد تا حجت الاسلام سید حسن خمینی، نوه امام خمینی(ره) به خوزستان سفر کند. وی در این مراسم با تاکید بر این که باید بزرگانمان را با ادب یاد کنیم و به بزرگی از آنها سخن بگوییم اظهار کرد: خداوند کسانی را که دانسته یا نادانسته بزرگان دفاع مقدس، فرماندهان و جانشین امام در دفاع مقدس را مورد هدف قرار می‌دهند، هدایت کند.

این روزنامه به انعکاس موضوع اردوغان در برابر دانشگاه، پرداخت: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه چندی پیش بعد از دستگیری گسترده روزنامه نگاران این کشور در سخنرانی در استانبول گفت که مخالفان را به گونه‌ای از بین خواهد برد که نامی از آنها در تاریخ نماند. این تهدید اردوغان رفته رفته عینیت بیشتری پیدا کرد به گونه ای که دامن یک نوجوان 16 ساله را هم گرفت و او را روانه زندان کرد. این نوجوان دبیرستانی در حین سخنرانی خود برای جمعی از معترضان، اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه وی را به فساد متهم کرده بود.اما بعد از اعتراضات عمومی نسبت به این بازداشت این نوجوان آزاد شد.این در حالی است که در پی وقوع درگیری هایی میان گروه های دانشجویی، پلیس ترکیه از بازداشت 167 دانشجو خبر داد. در همین حال، راهپیمایی دانشجویان برای بزرگداشت سالگرد حملات هوایی اولودره که در جریان آن 38 تن در جنوب شرق ترکیه کشته شدند، به خشونت کشیده شد. پلیس ترکیه همچنین برای متفرق کردن دانشجویان دانشگاه قاضی آنکارا، از گاز اشک آور استفاده کرد.

ارز اندوزی، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. باز هم داستان دلار در حال تکرار شدن است. داستانی که حکایت از احتکار دلار خانگی به امید افزایش قیمت آن است، موضوعی که شاید دوباره اتفاق بیفتد. گشتی در بازار ارز، از هجوم عده‌ای افراد سودجود و سوداگر که در انتظار تلاطمات ارزی برای کسب سود هستند، حکایت دارد و برخی‌ها ذخیره سازی دلار را به امید منفعت آغاز کرده‌اند.

این روزنامه با انتخاب موضوع فهرست اعجاب انگیز مرد پرتغالی، نوشت: کارلوس کی روش نام 21 بازیکن را در فهرست خود قرار داد و 2 بازیکن دیگر هم در لحظه آخر به تیم ملی دعوت می‌شوند. در فهرست سرمربی تیم ملی نام بازیکنانی دیده می‌شود که حتی بازی ملی هم در کارنامه شان وجود ندارد و با توجه به جوان بودن این بازیکنان می‌توان این مساله را یکی از نکات مثبت فهرست کی روش دانست. لیست جدید با توجه به آسیب دیدگی دیرهنگام پژمان منتظری، نسبت به بازی‌های جام جهانی جوان شده است.