به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۶۴۵۵۵
ابتکار در یک نگاه

تکذیب دوباره برداشت از صندوق توسعه ملی

گروه سیاسی: تکذیب دوباره برداشت از صندوق توسعه ملی،افشاگری جهانگیری درباره یک فساد اقتصادی دیگر و بازگشت انقلاب به خیابان های بحرین سرخط خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.
تکذیب دوباره برداشت از صندوق توسعه ملی
این روزنامه تیتر یک را با عنوان تکذیب دوباره برداشت از صندوق توسعه ملی، اختصاص داد و نوشت: برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی خبری بود که برخی نمایندگان مجلس با طرح آن اصرار داشتند که دولت در این زمینه تخلف کرده است و باید در این زمینه از مردم عذرخواهی کند. سخنگوی دولت در چند موقعیت مختلف به تکذیب این ادعا پرداخت، با این حال تکرار این اتهام ادامه یافت. این در حالی است که سناریوی اتهام زنی و متخلف خواندن دولت در حوزه‌های مختلف ادامه دارد. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره برخی اظهارات درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی گفت: افرادی که این موضوع را بر مبنای گزارش غیر قطعی دیوان محاسبات اعلام کردند، حتما باید از پیشگاه ملت بزرگوار عذرخواهی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت محمدباقر نوبخت در گفت و گویی افزود: مگر می‌شود 4.1 میلیارد دلار از صندوقی برداشت کرد که زیر نظر هیات امنایی متشکل از سه قوه اداره می‌شود؟ مجلس در این صندوق نماینده دارد و اتفاقا این نماینده، حق رای دارد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع افشاگری جهانگیری درباره یک فساد اقتصادی دیگر، نوشت: سلسله کشف و افشای فسادهای اقتصادی ادامه دارد. پس از مطرح شدن یک فساد 12 هزار میلیارد تومانی، این بار موضوع معاون اول رییس جمهور از یک فساد 1500 میلیارد تومانی پرده برداشت. اسحاق جهانگیری گفت: گزارش شده که در میان کسانی که زیرمجموعه نهادهای حمایتی مانند بهزیستی هستند با کد ملی یک نفر 1500 میلیارد تومان فعل و انفعال اقتصادی صورت گرفته است. معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد نفتی در کشور ما دولت را به سوی کوته بینی و ویژه خواری و فساد سوق می‌دهد، اظهار کرد: جامعه امروز ایران از اتلاف منابع رنج می‌برد. چنان که اتلاف صدها میلیارد دلار از درآمد نفتی کشور را در همین سال‌های اخیر شاهد بوده و لمس کرده‌ایم.

این روزنامه به انعکاس موضوع بازگشت انقلاب به خیابان‌های بحرین، پرداخت: جمعی از مخالفان بحرینی با برگزاری تظاهرات گسترده ضمن انتقاد از عملکرد پارلمان و دولت این کشور، اعلام کردند به تظاهرات اعتراض آمیز خود در سال آتی میلادی ادامه می‌دهند. جمع زیادی از مخالفان نظام بحرین در خیابان البدیع در غرب منامه، پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواسته‌های خود را مبنی بر تشکیل نظام دموکراتیک مطرح کردند. تظاهرکنندگان همچنین از پارلمان کنونی بحرین به شدت انتقاد کردند. این نخستین راهپیمایی مخالفان بحرینی پس از انتخابات پارلمانی است که ماه گذشته برگزار شد و مخالفان آن را تحریم کردند. جمعیت الوفاق در بیانیه ای از مشارکت ده‌ها هزار تن در این راهپیمایی خبر داد، این در حالی است که وزارت کشور بحرین مدعی شده تنها 2000 تن در این راهپیمایی مشارکت کردند. جمعیت‌های الوفاق و تجمع ملی دموکرات در بیانیه‌ای مشترک پس از این راهپیمایی اعلام کردند: مردم به دولت و پارلمان کنونی اختیاری برای بر مسند قدرت بودن نداده‌اند.

سالار عقیلی: خوانندگی را کنار می‌گذارم، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. سالار عقیلی گفت: من همین جا اعلام می‌کنم چند سال دیگر خوانندگی را به کل کنار خواهم گذاشت و خودم را بازنشسته خواهم کرد و می‌روم دنبال حرفه دیگری. دیگر از حرف و حدیث‌ها خسته شده ام. به گزارش فارس این خواننده موسیقی ملی ایرانی افزود: این روزها متاسفانه هرکسی هر چیزی که می‌خواهد و هر چیزی که بر زبانش جاری می‌شود، در فضای مجازی علیه هنرمندی منتشر می‌کند. در مواجه با این گونه برخوردها، این سوال مطرح می‌شود که احترام و ادب چه جایی در میان این رفتارها دارد؟ وقتی هنرمندی زحمتی کشیده و اثری را خلق کرده، نباید در فضای مجازی به هنرمند توهین شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع چند سناریوی نامقدس برای یک جنگ تجاری، نوشت: در چند هفته اخیر بار دیگر جنگ رسانه‌ای و لفظی در باره اعطای مجوز واردات سیگار به شرکت فیلیپ موریس به اوج خود رسید و طرفهای ذی نفع در آن به معرکه گردانی مشغول شدند. داستان سیگار مالبورو زمانی آغاز شد که شرکت دخانیات برای کسب تکلیف درباره  واردات رسمی این سیگار با نهادهای امنیتی و وزارت امور خارجه نامه نگاری کرد. یکی مدعی است که فیلیپ موریس یک شرکت صهیونیستی است، آن دیگری مدعی آن است که این اقدام یعنی اعطای مجوز واردات سیگار با روح حمایت از تولیدات داخلی ناسازگار است و معدودی از افراد نیز معتقدند که با وجود این همه سیگار در داخل چه نیازی به واردات اقلام دیگری است.