به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۵۵۳۴۳
اعتماد در یک نگاه

برای مذاکره آمده​ایم نه پذیرش تحمیلات!

گروه سیاسی: علوم انسانی تحول و ارتقا یابد و باور کنید تهران آب ندارد سرخط خبرهای روزنامه اعتماد در روز یکشنبه است.
برای مذاکره آمده​ایم نه پذیرش تحمیلات!
این روزنامه تیتر یک را به خبر علوم انسانی تحول و ارتقا یابد، اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی علم و فناوری را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. در متن سیاست‌های کلی علم و فناوری که به روسای قوای سه گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است، رهبر انقلاب تاکید کردند علوم انسانی تحول و ارتقا یابد.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن موضوع باور کنید تهران آب ندارد، آورد: این طور که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور گزارش می‌دهد، آب 2 سد لتیان و لار چند روز دیگر تمام می‌شود. اسحاق جهانگیری می‌گوید مردم باور کنند که مشکل داریم! پاییز خوبی را سپری نمی‌کنید. وی در جریان بازدید سه سد مهم استان تهران و تاسیسات تصفیه خانه سه و چهار تهران، از نزدیک در جریان وضعیت کم آبی تهران قرار گرفت.

یاد گرفتم از کسی انتظار نداشته باشم، تیتر دیگر این روزنامه است. حسین علیزاده فعال در زمینه موسیقی گفت: در تمام این سالها یاد گرفته‌ام که از چیزی یا کسی انتظاری نداشته باشم چرا که فکر می‌کنم خود ما هر کاری را که با اعتقاد انجام دهیم در مسیر درست هدایت می‌شود. وقتی من معتقدم که موسیقی نیاز یک جامعه است و باید باشد بنابراین به این فکر نمی‌کنم که چه کسی می‌گوید به موسیقی نیاز نداریم.

روزنامه اعتماد با بازتاب خبر خطیب خطبه‌های متفاوت در گذشت، نوشت: حجت الاسلام و المسلمین محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات روز گذشته دار فانی را وداع گفت. کسی که سخنرانی‌های انقلابی و انتقادات اساسی و سیاسی‌اش از رژیم فاسد پهلوی موجبات خشم دستگاه امنیتی رژیم شاهنشاهی را فراهم ساخت.

این روزنامه با مطرح کردن عنوان برای مذاکره آمده‌ایم نه پذیرفتن تصمیمات تحمیلی! نوشت: در پاسخ به این سوال مجری پی بی اس که اگر دولت ایران می‌خواهد جهان را متقاعد کند که اهداف هسته یی ایران کاملاصلح آمیز است، به چه دلیل با سطح پایین تر سانتریفیوژهای خود موافقت نمی‌کند، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: ما اینجا نیستیم که تصمیمات خودسرانه را بپذیریم بلکه اینجا هستیم تا مذاکره کنیم. ما می‌گوییم بگذارید با یکدیگر بررسی کنیم که چگونه به بهترین نحو می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما موافقت کردیم که برای چندین سال خاص تعداد سانتریفیوژهایی که در چرخش هستند را محدود کنیم و این اقدامی ضروری برای اعتمادسازی بود اما من آمادگی پذیرش هرگونه تعداد سانتریفیوژ خودسرانه و دلخواه را ندارم.