به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۲:۱۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۶۴۶۳۳
آرمان در یک نگاه

روحانی انتقاد کرد، منتقدان نامه نوشتند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان های شب خونین گلپایگان و روحانی انتقاد کرد، منتقدان نامه نوشتند پرداخت.
روحانی انتقاد کرد، منتقدان نامه نوشتند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع شب خونین گلپایگان، اختصاص داد و نوشت: در درگیری بین ماموران پلیس گلپایگان با سارقان مسلح که از شهرستان خمین به سمت گلپایگان متواری شده بودند، یکی از سارقان به ضرب گلوله به هلاکت رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سارقان مسلح با 2 دستگاه خودرو در شهرستان خمین ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد، 6 دی ماه پس از درگیری با واحد گشت انتظامی آن شهرستان به سمت گلپایگان متواری شدند. آنان با سرقت یک دستگاه خودرو به سمت گلپایگان حرکت کردند که در ورودی شهرستان واحد گشت انتظامی سارقان را مشاهده کردند و با سارقان درگیر شدند که با اقدام به موقع ماموران یکی از سارقان مسلح که به سمت ماموران تیراندازی می کرد، به هلاکت رسید. در این درگیری مسلحانه 3 تن از ماموران انتظامی و 2 تن از شهروندان به شهادت رسیدند، تحقیقات جهت دستگیری سایر مهاجمان ادامه دارد.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان روحانی انتقاد کرد، منتقدان نامه نوشتند، پرداخت: صداوسیما از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم آنچنان با آغوش باز از دولت جدید استقبال نکرد و ترجیح داد رویه گذشته خود را ادامه دهد. رییس جمهور هم نه تنها دیروز بلکه در دفعات مختلف از این رویکرد صداوسیما انتقاد کرد اما گویی روند همان روند غیرقابل تغییر است. با روی کارآمدن سرافراز گمان می‌رفت تغییراتی در عملکرد رسانه ملی نسبت به دولت ایجاد شود اما انتقادات دیروز دکتر حسن روحانی نشان داد که اوضاع بر همان سبک و سیاق است.

البته این انتقادات واکنش هایی هم داشت. اصولگرایان منتقد دولت نگذاشتند حتی 24ساعت از اظهارات دکتر روحانی بگذرد که نامه‌ای به صداوسیما نوشتند و خواستند تا منتقدان توافقنامه ژنو فرصت حضور در این رسانه را پیدا کنند. این درخواست از سرافراز در جایگاه ریاست سازمان صداوسیما در شرایطی مطرح شده است که برخی از این منتقدان تیم مذاکره کننده در پرونده هسته‌ای پیش از این با حضور در رسانه ملی به اظهاراتی پرداختند که بسیاری را از این دعوت منصرف کرد.

این روزنامه با انتخاب موضوع اهمیت فرمانداران برای نمایندگان، نوشت: فرمانداران ما در حوزه انتخابیه شرق مازندران با تمام توان و ظرفیت سر کار هستند و در حال حاضر تغییری نداریم.» این جمله نه از سوی یکی از مقامات وزارت کشور که از سوی نماینده نکا در گفت وگو با خبرگزاری فارس نقل شده است که از ابقای فرماندار دولت دهمی این شهر دفاع می‌کند. عزت ا... یوسفیان ملا نیز با تکذیب شدید تغییر فرمانداری آمل گفت اگر قرار باشد چنین تغییری اتفاق بیفتد با من در این باره صحبت می‌شد. البته فقط نمایندگان نیستند که خود را محق می‌دانند که درباره فرمانداران حوزه نمایندگی خود دخالت کنند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگاران می‌گوید:نمایندگان دولت وظیفه دارند در خصوص کوچک ترین تغییرات مدیریتی در شهرستان با نماینده مردم هماهنگی کنند و فرماندار شهرستان باید برای تغییر مدیران نماینده را درجریان بگذارد.

امکان خاکسپاری ایرانیان در نجف، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. در حالی که ظرفیت قطعه 9 قبرستان وادی السلام نجف اشرف، محل دفن اموات ایرانی تکمیل شده بود و دیگر امکان خاکسپاری در آن وجود نداشت، خرید 200 متر زمین جدید در این قبرستان، بار دیگر امکان خاکسپاری اموات ایرانی را در وادی السلام فراهم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج اوایل امسال خبری منتشر شد مبنی بر این که ظرفیت قطعه 9 قبرستان وادی السلام در اندازه 15×20 متر و تعداد 280 قبر متعلق به اموات ایرانی تکمیل شده و دیگر امکان خاکسپاری در این قبرستان وجود ندارد. به تازگی 200متر زمین با مجوز استانداری این شهر، خریداری شده است تا همچنان امکان خاکسپاری اموات ایرانی در وادی السلام و آن هم در قطعه‌ای مشخص شده، وجود داشته باشد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع 5 وزیردر صف استیضاح، نوشت: هشتم شهریور ماه بود که آرمان از برنامه برخی مجلسیان برای استیضاح 5 وزیر خبر داد و نوشت که دیگر کمتر از استیضاح نمی‌خواهند و راضی نیستند و به همین سبب استیضاح وزرای آموزش وپرورش، نیرو، کشور، ارشاد و ارتباطات را کلید زده اند. حالا چند ماهی از پیش بینی آرمان نمی‌گذرد که خبر رسید 60 امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش جمع شده است. موسی الرضا ثروتی، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز ضمن تایید خبر امضای نامه درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: 2 گروه نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند که تعداد آن حدود 45امضاست.