به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۶۵۷۶۲
توسط پزشکان در لیسبون پرتغال

خبر خوش پروستاتي برای همه مردان

گروه علمي: پزشکان در لیسبون حامل خبر خوشی هستند که به خصوص توجه مردان، بیماران و سایر پزشکان را جلب کرده است.
خبر خوش پروستاتي برای همه مردان
خبر این است که آن‌ها موفق به ارائه شیوه نوی در درمان پروستات مردان شده‌اند. بیماری هیپرپلازی خوش خیم پروستات و یا رشد بیش از حد پروستات خواه یا نا‌خواه در مرحله‌ای از زندگی برای همه مردان رخ می‌دهد. میلیون‌ها مرد در سراسر دنیا به این مشکل مبتلا هستند. بر اساس آمار ۷۰ در صد مردان سالمند از این مشکل رنج می برند.

دکتر مارتینش پیکاسو در بیمارستان سنت لوئیس لیسبون، پزشکی است که این درمان را ابداع کرده است. این روشی به نام آمبولیزاسیون یا انسداد (بستن رگ) برای قطع جریان خون به بافت پروستات است. حین جراحی، بعضی از مویرگ‌های بسیار ریز با میکروکاتتر بسته می‌شوند و از طریق همین کاتتر‌ها، ذرات کوچک پلاستیکی به داخل سرخرگ های پروستات ارسال می‌ شود.

وقتی که سرخرگهای پروستات مسدود شوند، بطور طبیعی باعث کوچک شدن اندازه پروستات خواهد شد که در نهایت به از بین رفتن علایم بیماری و یا کاهش قابل ملاحظه آن منتهی می‌شود. پروستات، غده کوچکی است که زیر مثانه قرار دارد، بزرگ شدن آن، باعث مسدود شدن مجاری ادرار و تکرر ادرار می شود. در موارد شدید، بیمار نیاز به حمل کیسه ادرار و کاتتر هم دارد.

عمل پروستات به روش‌های دیگر تاکنون عوارضی مانند احتمال بی اختیاری ادرار (و یا عدم کنترل) و ناتوانی جنسی داشته است. در حال حاضر این جراحی فقط در لیسبون انجام می‌شود ولی به زودی در ۳۰ کلینیک در آمریکا ارائه می‌شود. دکتر مارتینش پیکاسو از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۲۰۰ بیمار را عمل کرده است. این روش روی ۸۵ تا ۹۰ در صد بیماران موفقیت آمیز بوده است.