به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۶۵۸۳۷
افزایش اعتبار پژوهشی دانشگاه‌ها در دستور کار؛

ایجادمناطق ویژه علم وفناوری درکشور

گروه سیاسی: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
ایجادمناطق ویژه علم وفناوری درکشور
دکتر فرهادی در جمع مدیران اجرایی استان گیلان و رؤسای دانشگا‌ه‌های این استان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های کشور فعال می‌شوند. وی با بیان اینکه پژوهش از اولویت‌های وزارت علوم در دانشگاه‌ها است، افزود: رشته‌های تحصیلی میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود و راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها باید هدفمند شود. وزیر علوم، بر لزوم تبدیل شدن دانشگاه‌ها به قطب‌های علمی تخصصی تأکید و تصریح کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گسترش می‌یابد.

وی با تأکید بر تدوین برنامه‌های راهبردی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بر اساس نقشه جامع علمی کشور، برنامه جامع توسعه دانشگاه را تهیه و تدوین کنند. فرهادی با تأکید بر ضرورت آموزش‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، اظهار کرد: ارتقای کیفی سطح علمی دانشگاه‌ها و افزایش اعتبار پژوهشی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار دارد. وی بر اختصاص 15درصد بودجه دانشگاه‌ها به حوزه پژوهش تأکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنند تا در این زمینه نیز شاهد افزایش اعتبارات باشیم. وزیر علوم با اشاره به ضرورت بازسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور گفت: تجهیز و نوسازی آزمایشگاه‌های کشور نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است که باید با برنامه‌ریزی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های فرسوده، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آزمایشگاه‌های مرجع در دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود. فرهادی با تأکید بر غنی‌سازی منابع علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، گفت: اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر علمی به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد. وی با اشاره به افزایش برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های جامع فرهنگی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور یک ضرورت است که باید مورد توجه مسؤولان دانشگاهی باشد. وزیر علوم، با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه گفت: مناطق ویژه علم و فناوری در کشور با هدف تحول در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری ایجاد می‌شود.
مرجع : ایسنا